י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דרעי וגפני בראש

רשימת מאה המשפיעים: נתניהו שודרג ליברמן צנח

ברשימת מאה המשפיעים לשנת 2020 של 'דה מרקר' מופיע באורח לא שגרתי האדמו"ר מבעלזא שנבחר במקום השישי. גם הפוליטיקאים החרדים הבכירים לא נעלמו מתוך הרשימה • בדירוג המעודכן לשנת 2020 רואים את מקום 28 פנוי וממתין לממונה הבא על התקציבים במשרד האוצר

רשימת מאה המשפיעים: נתניהו שודרג ליברמן צנח
נתניהו וליברמן במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמידי שנה בימים אלו מפרסמת The Marker את רשימת מאה המשפיעים על מדינת ישראל לשנת 2020. ב The Marker מסבירים את הרשימה וסדר הנוכחים בה ואומרים "בימים אלה של מבחן קשה לדמוקרטיה הישראלית ישנם אנשים הפועלים ללא לאות כדי להגן עליה, גם אם הדבר גובה מהם מחיר כבד. אחרים פוגעים בה במודע ובמזיד, מתוך אינטרסים אישיים, וישנם גם אלה שיכולים היו להגן עליה הרבה יותר, אבל בוחרים לשתוק. כולם שותפים לעיצובה של המציאות הישראלית כיום".

ברשימת מאה המשפיעים לשנת 2020 מופיע במקום השישי האדמו"ר מבעלזא. גם הפוליטיקאים החרדים הבכירים לא נעלמו מתוך הרשימה. השר אריה דרעי מדורג במקום ה 23, חבר הכנסת גפני והשר ליצמן מדורגים במקומות 26 ו 84 בהתאמה. סוגר את הרשימה מבחינת הפוליטיקה החרדית חבר הכנסת לשעבר ואיש התקשורת בהווה יגאל גואטה במקום ה 98.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שבשנה שעברה חלק את המקום השלישי עם שותפו היום להנהגה ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ. השנה ביחד עם בנו יאיר נתניהו הוא שודרג למקום הראשון ברשימת מאה המשפיעים. בכך החליפו ראש הממשלה והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי מקומות, כשבשנת 2019 דורג כוכבי במקום הראשון והשנה הוא מוקם במקום השלישי. בשונה מראש הממשלה, יועציו יונתן אוריך וטופז לוק צנחו מהמקום ה 29 בשנה שעברה, למקום 70 ברשימת המעודכנת לשנת 2020. גם נשיא המדינה ראובן ריבלין צונח מהמקום ה 30 למספר 58.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שבשנה האחרונה כלל לא הופיע ברשימה. השנה התברג למקום ה 5 והמכובד. מנגד אביגדור ליברמן שבשנה שעברה מוקם במקום ה 17 צנח בדירוג של שנת 2020 למקום ה 36 ברשימה.

עוד אנקדוטה מעניינת אנו רואים ברשימה. שאול מרידור שרק ביומיים האחרונים התפטר מתפקידו כראש האגף הממונה על התקציבים מוקם בשנה שעברה במקום ה 7 יחד עם רוני חזקיהו החשב הכללי במשרד האוצר. ששימש בעבר גם כמפקח על הבנקים בבנק ישראל ויו"ר הבנק הבינלאומי. בדירוג המעודכן לשנת 2020 אנו רואים את מקום 28 פנוי וממתין לממונה הבא/ה על התקציבים במשרד האוצר. 

המשפיעים דה מרקר הרבי מבעלזא בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד