כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מתן הולך לישיבה: הסיפור שלא מותיר עין יבשה

"וזכני לגדל בנים ובני בנים... מאירים את העולם בתורה" מוריה מתמוגגת בבכי מול נרות השבת. אישה פשוטה היא מוריה, אבל יש לה שאיפה אחת ברורה. שהבן הגדול שלה, מתן, יסכים לעלות לישיבה

מתן הולך לישיבה: הסיפור שלא מותיר עין יבשה
לימוד גמרא בישיבה צילום: שאטרסטוק

מתן לומד בתלמוד תורה של הקירוב מרבית חבריו כבר סגורים בישיבות טובות אולם הוא מתקעש. "קשה לי לשבת כל היום וללמוד, אמא", הוא מסביר, "זה קשה. אני ילד שאוהב ספורט, כדורגל. הראש לי לא שם בגמ'. זה לא מתאים לי. אני יודע שאני לא אצליח שם".

ומוריה לא מתייאשת. כל יום היא מזכירה לו, מנסה בטובות, רק בטובות. "אתה תראה, כל ההתחלות קשות אבל אתה תצליח. תהיה תלמיד חכם. רב. הכתר של המשפחה. רק תנסה מה איכפת לך"

מתן עקשן. תמיד היה. אתמול בשעת ערב כשהם דיברו על עתיד בנם אמר לה בעלה שחבל לה על הזמן. "הוא עקשן הילד את מכירה אותו. הוא החליט שהוא לא הולך לישיבה - אז זהו זה. חבל על הזמן והאנרגיות שאת מבזבזת".

ביום חמישי היה יום תפילה ושידור ברדיו קול חי, בזה אחר זה עלו מרצים ורבנים ופעילים ודברו על החשיבות של תרומה לקרן ההסעות על הילדים,  שזוכים להתחנך בחינוך תורני וממשיכים אח"כ בישיבות קדושות. כל ילד שמאמצים הוא עולם ומלואו.

רגע מה הוא אמר? ישיבות קדושות? הרי זה בדיוק מה שאני רוצה. שמתן ילך לישיבה קדושה. איך הם אומרים שם מידה כנגד מידה. אני אאמץ ילד שילך לישיבה קדושה, ומידה כנגד מידה גם הילד שלי ירצה ללכת לישיבה. מוריה הרימה מייד טלפון. מאמצת ילד ונושאת תפילה עבור מתן בן מוריה שהקב"ה יפתח את ליבו.

10 דקות אח"כ מתן מופיע בדלת. הוא ניגש אליה. "פגשתי למטה את הרב אהרון הוא אמר לי שמארגנים מפגש של הכיתה לילדים שעולים לישיבה. הוא ששאל אותי אם אני בא. אמרתי לו שכן, אמא. את שומעת. אני הולך למפגש"

מוריה חיבקה אותו. "אתה צדיק אמיתי, אתה עוד תראה כמה טוב יהיה לך בישיבה".

זמן אלול התחיל. מתן לומד היום מסכת בבא בתרא באחת הישיבות באיזור המרכז. מה שתרומה אחת יכולה לחולל.

יהודים יקרים! קרוב ל-30 אלף ילדים נוסעים מידי יום בהסעות שע"י 'קרן ההסעות' בלמעלה מ-1000 קווי הסעות המובילים את הילדים לחינוך יהודי תורני המרוחק מביתם. ההסעות יוצאות מ-243 יישובים שונים ברחבי הארץ ומגיעות אל 124 בתי ספר. עלות מימון ההסעות: למעלה משבעים מיליון ש"ח בשנה. כשרובו של הכסף מגיע מתרומות מהארץ ומחו"ל.

גדולי ישראל כותבים במפורש כי "חובה גדולה וזכות גדולה לכל אחד ואחד שיבוא לעזרת הדבר הגדול הזה. ובשכר זה יזכו לרוב נחת דקדושה מכל יוצ"ח היקרים נ"י מידה כנגד מידה, ויתברכו בכל הברכות המרובות המובטחות למזכי הרבים ויזכו לכוח"ט ביום הדין הקרוב הבעל"ט"

בהו"ק לא גדולה אתה זוכה להיות שותף מלא למפעל ההצלה הגדול

לתרומה מצילת נפשות ממש לחצו כאן>>>

קירוב רחוקים קירוב לבבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד