כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מהקל אל הכבד

שיתוף הפעולה הרפואי בין ישראל לאמירויות: קורונה והשמנת יתר

בהסכמים שנחתמו בין משרד הבריאות הישראלי לאמירתי, סוכם על שת"פ בתחומים שומים כמו המלחמה בקורונה, חילופי סטודנטים, טיפול בילדים ובעיקר בתחום השמנת היתר שממנו סובלים תושבי האמירויות

שיתוף הפעולה הרפואי בין ישראל לאמירויות: קורונה והשמנת יתר
המטוס הישראלי באבו דאבי צילום: לורינה ח'טיב משרד החוץ

שלום רפואי: סיוע במלחמה בהשמנת יתר, שיתוף פעולה במאבק בנגיף הקורונה, חילופי סטודנטים והדרכות רופאים – אלה יהיו תחומי שיתוף הפעולה העיקריים בנושאי בריאות ורפואה בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות במפרץ. סיכום על כך הושג בשיחות שקיימה המשלחת הרשמית מישראל באבו דאבי. כך מדווח הבוקר אדיר ינקו ב-ynet.

לפי הדיווח, נושאים אלה נדונו בין מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ועמיתו מהאמירויות, כאשר בין היתר סוכם על אפשרות שרופאים ישראלים יגיעו לעבודה בבתי חולים באיחוד האמירויות לאחר החתימה על הסכם הנורמליזציה. בשבועות הקרובים יתקיימו על כך שיחות זום.

ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, יוביל את הפעילות להידוק שיתוף הפעולה בין המדינות. פרופ' לוי מסר כי בכוונת משרד הבריאות לארגן בקרוב ביקור של מומחים בכירים מאיחוד האמירויות בישראל.

בכל הנוגע לשיתוף הפעולה במאבק בקורונה, נדונו נושאים כמו בדיקות ודרכים לקטיעת שרשרות ההדבקה. כן נדונו נושאים הקשורים לרגולציה, רישום תרופות וחדשנות בתחום הרפואי.

אחת ההצעות שעלו בפגישות בין הצדדים: להטיס ילדים מאיחוד האמירויות לניתוחי לב בישראל במסגרת פעילותה של עמותת "הצל ליבו של ילד". בנושא זה אין עדיין סיכום. כן נדון נושא חילופי סטודנטים לרפואה בין ישראל לאיחוד האמירויות ושיתוף פעולה ברפואה במצבי חירום ואסון.

וכאמור, שיתוף פעולה מיוחד יתמקד בתחום השמנת היתר, בילדים ובמבוגרים. לפי נתוני ה-WHO, כ-70% מתושבי האמירויות סובלים מעודף משקל ו-34% מהשמנת יתר, ונושא זה מעסיק את הרשויות שם שישמחו לקבל סיוע בתחום זה, בין היתר, גם מישראל.

משקל עודף איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד