כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לקראת החגים: היכן תצאו עם עגלת הקניות הזולה ביותר?

סקר שוק מיוחד לקראת החגים: בדקנו את מחירי הצרכן הממוצעים בחמשת הרשתות המובילות במגזר החרדי • דו"ח מחירים מיוחד ערך מדגם מייצג של מחירים, על פי מוצרים בסיסיים עבור המשפחה החרדית ומצא נתונים חד משמעיים • מי מובילה? מי הסתפקה במקום השני בלבד? ומי משתרכת מאחור במקום האחרון? • כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם

לקראת החגים: היכן תצאו עם עגלת הקניות הזולה ביותר?
קניות בסופר צילום: unflash

עולם הקניות תופס תשומת לב מירבית במגזר החרדי. ההשוואות והדיונים סביב מחירי הסופרים השונים, הם בעלי תפקיד מרכזי בשיח החרדי, ולכל משפחה יש את הסופר המועדף עליה, עם ההסבר המדויק לעדיפות הקנייה באותו מקום.  

לקראת החגים העניין סביב הקניות גובר אפילו יותר. רבים תרים אחר החנות שתעניק להם את המצרכים לחג במחירים הכי טובים, וידיעות על מבצעים והנחות עוברות בין האנשים במהירות, כאש בשדה קוצים.

במקום לשער ולהעריך היכן הכי משתלם לערוך קנייה, בדקנו זאת על פי נתונים. כידוע, עם מספרים אי אפשר להתווכח, הם מנפצים מיתוסים וספקולציות וגם כאן, גילינו נתונים ברורים וחד משמעיים שלא מותירים מקום לדיון.

הבדיקה נערכה בין חמשת רשתות המזון הגדולות והמוכרות ביותר במגזר החרדי: אושר עד, רמי לוי, יש חסד, שערי רווחה ושוק מהדרין.  דו"ח מיוחד של אתר פרייסז ערך השוואת מחירים בין 121 מצרכים חיוניים בכל בית. מבין המוצרים שנבדקו ניתן למצוא - פילה בקר מדומה קפוא, דגי סלמון ואמנון קפואים, מעדן מילקי, אורז בסמטי, מגוון של ירקות ופירות ועוד מצרכים מבוקשים הממלאים עגלת קניות מכובדת לחג.

מהנתונים עולה, כי במקום האחרון ממוקמת רשת שוק מהדרין עם סכום של 1807.8 ש"ח לכל עגלת הקניות.

במקום הרביעי והשלישי נמצאות רשתות שערי רווחה ויש חסד, עם סך קנייה של 1644 ש"ח. כאשר שערי רווחה עוקפת את יש חסד, על חודן של 19 אגורות בלבד.

לישורת האחרונה הגיעו רמי לוי ואושר עד, לתחרות ראש בראש. במקום הראשון זכתה רמי לוי עם סל הקניות הזול ביותר, על סך 1540.79 ש"ח כאשר אושר עד נותרת במקום השני עם סך קנייה של 1558.79. פער של 18 שקלים חדשים מראש הטבלה.


הרשת המנצחת • קרדיט: קובי הר צבי

 יו"ר הרשת המובילה רמי לוי מסר בתגובה: "רשת רמי לוי עושה הכל כדי לשרת את הצרכנים ולעמוד במה שהיא מבטיחה, במשך שנים רבות. הובלנו דרך והפכנו לסל המזון הזול במדינה. אנחנו נמשיך לשמח את עם ישראל עם המחירים הטובים ביותר. אני מאחל חג שמח ושנה טובה לכל עם ישראל".

 

רמי לוי קניות בסופר קניות לחג קניות בזול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד