י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מכתב דחוף לשרים

יו"ר אגוד בתי אבות: "לעצור את מכרז בדיקות הקורונה"

יו"ר אגוד בתי אבות פנה לשרי הבריאות, הרווחה והשוויון החברתי וכן לפרויקטורים פרופ' נמרוד מימון ופרופ' רוני גמזו, בבקשה לעצור את מכרז בדיקות הקורונה בבתי האבות שמשרד הבריאות מתכוון להוציא. "לקבוע כי בחירת הספק תיעשה לא רק משיקולים כספיים אלא גם משיקולים איכותיים"

יו"ר אגוד בתי אבות: "לעצור את מכרז בדיקות הקורונה"
אנשי מגן דוד אדום בבית אבות צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

יו"ר אגוד בתי אבות רוני עוזרי פנה היום (שלישי) במכתב דחוף לשרי הבריאות, הרווחה והשוויון החברתי וכן לפרויקטורים פרופ' נמרוד מימון ופרופ' רוני גמזו בבקשה לעצור את מכרז בדיקות הקורונה בבתי האבות שמשרד הבריאות מתכוון להוציא. בפנייתו מתריע עוזרי מפני סכנה לחיי הקשישים, על רקע העובדה שהמכרז מנוהל על בסיס קריטריון של מחיר ולא על בסיס קריטריון איכות.

"לתדהמתנו", כותב עוזרי, "ע"פ המכרז תנאי האיכות היחיד לבחירת הספק הינו בעל ההצעה הזולה ביותר (!) ללא שום קריטריון איכות נוסף. עוד הגדיל המכרז ומציין כי חושב כבר אומדן כספי לעלות ביצוע הדגימות וכי "במידה וכל ההצעות שהוגשו למכרז מרעות עם המשרד לעומת האומדן...רשאית ועדת המכרזים לקבוע כי כל המשתתפים.. יגישו הצעת מחיר חוזרת משופרת".

עוזרי ציין שמנוסח המכרז כי "נראה גם כי קיימת גם מגמה לצמצם את מספר הבדיקות בבתי האבות ובתי הדיור המוגן משיקולים כלכליים".

"אנו מקווים כי המדינה איננה חוזרת לימים האפלים של תחילת משבר הקורונה בהם המדינה ניסתה לחסוך כסף ומשאבים ומנעה כליל בדיקות בבתי אבות ובבתי הדיור המוגן תוך סיכון ישיר של חיי הקשישים". במכתבו פונה עוזרי לשרים וקורא להם "להתערבות מיידית לעצירת איוולת זו ולקבוע כי בחירת הספק תיעשה לא רק משיקולים כספיים אלא גם משיקולים איכותיים הלוקחים בחשבון גם חיי אדם".

בתי אבות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד