י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
למעלה מ-1000 בני אדם

הסוכנות היהודית תחל לפעול באיחוד האמירויות

לבקשת רב הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, הרב יהודה סרנה, הסוכנו היהודית תחל לפעול ולתת שירות לקהילה היהודית המתגוררת במדינת הנסיכויות. "אנחנו עכשיו מוכנים לעלות באופן רשמי על הראדר של העולם היהודי"

הסוכנות היהודית תחל לפעול באיחוד האמירויות
יצחק הרצוג צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, מנכ"לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ' ויו"ר קרן היסוד, סם גרונדוורג, שוחחו אמש (שני) עם רב הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, הרב יהודה סרנה, וסיכמו כי יחלו לפעול ולתת שירות לקהילה היהודית המתגוררת במדינת הנסיכויות.

במהלך השיחה, ביקש הרב סרנה מיו"ר הסוכנות היהודית לקבל כלים לחינוך יהודי, לשמירת הזהות היהודית בממלכה, שימור חיי הקהילה והפעלת מחנות קיץ. בין השניים עוד סוכם כי תבחן הפעלת שליח קבוע מטעם הסוכנות היהודית שיוצב באופן קבוע בקהילה, ויצטרף למאות השליחים של הסוכנות היהודית שפרוסים ברחבי העולם ונמצאים עם הקהילות בקשר יומיומי.

בעקבות השיחה, יוקם בימים הקרובים צוות מיוחד שיכלול נציגים מהסוכנות היהודית, קרן היסוד והפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA), שיעבוד מול רב הקהילה של איחוד האמירויות, במטרה לזהות ולגבש את הצרכים של הקהילה היהודית באזור.

הקהילה היהודית באיחוד האמירויות מונה למעלה מ-1000 בני אדם וממוקמת בעיקר באבו דאבי ובדובאי. חבריי הקהילה היגרו לנסיכויות ממדינות ברחבי העולם לאורך השנים והם למעשה הקהילה היהודית הראשונה שנוסדה בעולם הערבי מזה מאות שנים. בין המדינות מהן היגרו חברי הקהילה - אירופה, צפון אמריקה, דרום אפריקה ומדינות ערב. הקהילה היהודית במדינה גם מגוונת מאוד ועוסקת בין היתר בהוראה, מכונאות, הנדסת תוכנה, רפואה ויזמות.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג אמר כי "כניסת הסוכנות היהודית לפעילות בקהילה היהודית באיחוד האמירויות, היא כתיבת פרק נוסף בספר ההיסטוריה המרתק של העם היהודי. זו קהילה יהודית מגוונת, המתקיימת בלב מדינה ערבית בתוככי המזרח התיכון, שנשמח לסייע לה במגוון הפעילויות שלנו. הסכם השלום ההיסטורי יאפשר זאת ואני מקווה שבהמשך נראה זאת גם במדינות נוספות באזור. לא בכדי גם השיחה מתקיימת ביום בו נעשית היסטוריה ומשלחת ישראלית-אמריקאית טסה במישרין במטוס אל על מישראל לאבו דאבי".

"אחרי שנים של פעילות דיסקרטית והימצאות בשולי הקהילה היהודית העולמית, אנחנו עכשיו מוכנים לעלות באופן רשמי על הראדר של העולם היהודי. השותפות עם הסוכנות היהודית מביאה חיבורים שאנחנו משוועים להם", ציין רב הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, הרב יהודה סרנה.

יו"ר קרן היסוד, סאם גרונדוורג אמר כי בקרן היסוד מתרגשים, "שלאחר מאה שנים בהן אנחנו פועלים יחד עם העם היהודי כולו, ומשמרים את הקשרים בין עשרות רבות של קהילות יהודיות ובין מדינת ישראל, עכשיו נוכל לפעול יחד באופן רשמי גם עם אחינו ואחיותינו בקהילה היהודית של איחוד האמירויות. אנחנו כבר מחכים לעשייה המשותפת בכל התחומים, בהם חינוך, תרבות וקהילה, ולהעמקת הקשר המיוחד".

מנכ"לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ' ציינה כי גם הם "שמחים ונרגשים להירתם ולסייע למאות משפחות יהודיות באיחוד האמירויות לקיים חיי קהילה ולחזק את זהותם היהודית ואת הקשר לישראל. זה בדיוק תפקידנו הייחודי כפלטפורמה יהודית גלובלית ונפלא שסוף סוף זה יתאפשר גם בקהילה המרוחקת הזו, שעד היום היתה סגורה בפנינו".

הסוכנות היהודית יצחק בוז'י הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד