י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לפקח מקרוב

פרוש בפניה דחופה לנתניהו: "מציע עצמי להיות נוכח באומן"

סגן השר מאיר פרוש בפניה דחופה לראש הממשלה: אלפים רבים מחסידי ברסלב מצפים שממשלתך תמצא את הדרך להסדרת התפילות בר"ה באומן עוד במכתבו: הצעתי את עצמי להיות נוכח באומן החל מהימים הקרובים ואני מציע לזרז את סיכום המתווה להסדרת התפילות

פרוש בפניה דחופה לנתניהו: "מציע עצמי להיות נוכח באומן"
מאיר פרוש צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים

סגן שר החינוך מאיר פרוש שיגר היום (שלישי), מכתב בהול לראש הממשלה מר בנימין נתניהו בו הוא מבקש ממנו למצוא את הדרך להסדרת התפילות באומן.

בדבריו חזר סגן השר פרוש על נכונותו לנסוע מיידית לאומן כדי לפקח מקרוב על קיום המתווה ושמירות הוראות הבטיחות.

במכתבו הוא כותב כי "בעקבות הפולמוס שהתעורר לאחרונה בעניין נסיעתם של אלפי חסידי ברסלב לאומן לקראת ראש השנה, אני פונה אליך ומבקש את התייחסותך להצעתי כדלהלן:

"אקדים ואומר, אמנם הייתי באומן כמה וכמה פעמים, אך מעולם לא נסעתי לאומן לראש השנה, אולם לאחר שהבנתי שמאות חסידים כבר שוהים באומן, ועוד רבים מתכננים לנסוע בדרך זו או אחרת, החלטתי להציע את עצמי ולקחת אחריות על כלל הנוסעים מול ראשי החסידות ואנשי הממשל באוקראינה".

סגן השר גולל בפני ראש הממשלה את המגעים המוקדמים שניהל לטובת העניין. "לצורך קידום המהלך, נפגשתי אתמול עם ראש צוות השרים לנושא אומן השר זאב אלקין, ודנתי עמו באפשרות לגבש מתווה אופטימלי, שיאפשר נסיעה בטוחה עבור חסידי ברסלב הטסים מידי שנה לראש השנה לאומן במסירות נפש".

"בפגישה זו, הבהרתי כי אני מוכן לטוס כבר בימים הקרובים לאומן ולשהות שם, כדי לעמוד מקרוב יחד עם ראשי החסידות והשלטון המקומי על סידורי הבטיחות, ולדאוג לקיום ההוראות ונהלי הבריאות ככל שיידרשו מגורמי הבריאות בארץ ובאוקראינה".

בדבריו הבהיר כי כמו תמיד, דרך ההידברות עדיפה על פני כל דרך אחרת. "חשוב להדגיש, כי ניסיון העבר מלמד שדברים שנעשים מתוך הידברות והסכמה מצליחים לחלחל ללב יותר מאלה הנעשים בכוח. לכן, עם כל ההבנה לזהירות המתבקשת בתקופה מאתגרת זו, יש לקחת בחשבון גם את הרגשות העזים של הנוסעים לאומן שעבורם הנסיעה היא ערך מקודש שאין לוותר עליו בשום אופן".

את מכתבו חתם בבקשה לבחון מתווה מוסכם לטובת המתפללים. "אבקשך לבחון את הצעתי בכובד ראש וברצינות הראויה, ולאשר לי לצאת לאומן כבר בימים הקרובים, על מנת לפקח מקרוב על ההכנות לתפילות ראש השנה באתר הקדוש על פי מתווה מגובש ומקובל על כל הצדדים, בתקווה שאוכל למלא שליחותי נאמנה למען כלל ישראל ובתפילה שלא ייגרם כל נזק".

מאיר פרוש אומן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד