י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בחצות לילה

ראש העיר חתם על טופס 4; העסקן הליטאי תוקף את מתנגדיו

מאות משפחות בלוד נושמות לרווחה: ראש העיר רביבו חתם על טופס 4 לגני הילדים • ביממה האחרונה נשלח פשקוויל אנונימי המאשים את ראש העיר בהתעמרות במגזר החרדי • נאמנו של הגרש"צ רוזבלט במסר מיוחד: ראש העיר דואג לנו. לא מכובד לתקוף אותו כך וגם: איך ניסו לקשור את חב"ד לעניין? • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

ראש העיר חתם על טופס 4; העסקן הליטאי תוקף את מתנגדיו
ראש העיר רביבו חותם על הטופס צילום: באדיבות המצלם

סאגת גני הילדים בשכונת גני איילון בלוד הגיעה אמש (שלישי) בחצות לסיומה, כאשר ראש העיר עו"ד יאיר רביבו ירד מביתו במיוחד כדי לחתום על הטופס שהביאו לו עובדי מחלקת ההנדסה שעמלו כל שעות הערב והלילה כדי לפתור את הבעיות האחרונות. מדובר בפתרון הולם לשמונה גני ילדים ייעודיים לציבור החרדי.

ביממה האחרונה התחוללה מהומה קטנה סביב הנושא כאשר פשקוויל אנונימי שנשלח לתושבים בשכונה תקף את התנהלות העירייה בטענה כי היא אינה עושה די למען הקצאת גנים לתושבים החרדיים.

בתגובה לכך כתב הרב אברהם פוזן, נציגו של רב העיר בני ברק הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, שהיה ממקימי הקהילה החרדית בגני איילון כי הדברים אינם נכונים כלל ועיקר. "אין דרכי להגיב בדיונים בפורומים אלו, אך ההכרח לא יגונה. בימים אלו כלל הגורמים פועלים מול ראש העיר וצוותו הבכיר, על הנושאים הנצרכים לפתיחת שנת הלימודים ועושים כל מאמץ לפתיחת שנת הלימודים כסידרה ...ראש העיר ולשכתו, מנכ"ל העירייה ולשכתו, רבי אסולין ואגפו וכן מר יוסי הרוש ואגפו כולם קשובים ומעודדים שיח רציף בכדי להבין את הצרכים והרצונות שלנו כאוכלוסיה חדשה בעיר".

את דבריו הנוקבים מסיים הרב פוזן: "ברצוני להבהיר כי שיח בצורה המתבצעת בימים האחרונים הינו לא מכובד, נוגד את דרכינו ואף מזיק יותר מאשר מועיל".

עסקן בכיר מהקהילה הליטאית החפץ בעילום שמו ששוחח עם 'בחדרי חרדים' תקף בנחרצות את הגורמים העומדים מאחורי שליחת הפשקוויל. לטענתו: "רוב הקהילה החרדית בשכונה רואה ומוקירה את מה שעושים עבורה. ראש העיר לא ישן בשביל זה וכל מחלקת ההנדסה התגייסה כדי שהטופס 4 יצא לפני הראשון בספטמבר ומי שתוקף אותו עושה זאת מטעמים אינטרסנטיים. הם שולחים אימיילים מזעזעים שבסוף מכפישים את כל הציבור החרדי. הם כותבים שם שהעיריה נותנת שירות לפלסטינים ולא לילדים חרדיים. שמדובר בפשיזם. שזו שואה. מי שאחראי לעיכוב הוא בכלל היזם שבונה את הבניינים שתחתם מוקמו הגנים".

לדבריו: "לעירייה אין קשר מלבד החתימה על טופס 4, אבל היא לא יכלה לחתום עליו כל עוד האזור היה נראה כמו אתר בניה".

תושב אחר עמו דיברנו אומר כי "הטענה שהרשתות החרדיות מופלות כמובן אינה נכונה. יש שם גני ילדים ומוסדות חינוך ברמה הכי גבוהה. ובכלל, נעשה כאן עוול כפול, כאשר הגורמים האנונימיים שתוקפים את ראש העיר לחינם, משרבבים ללא קשר את שם חב"ד ואומרים כי הם זוכים לאפליה מתקנת. אותם גורמים מנסים לקשור את רביבו כמי שמיטיב דווקא עם חב"ד כדי שהציבור הליטאי יראה בו אוייב. בפועל, מעבר לכך שקהילת חב"ד נמצאת בלוד כבר 70 שנה ולכן יש לה תשתיות וותיקות, המוסדות שלהם בגני איילון לא קיבלו משהו שאנחנו לא".

יאיר רביבו לוד אחיסמך הרב שבח צבי רוזנבלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד