י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
השמחה היתה מוקדמת

רשמית: בני ברק עיר אדומה; החלטה על הלימודים בחמישי

תכנית 'הרמזור' שהגה הפרויקטור פרופ' גמזו מציב שוב את העיר בני ברק כעיר אדומה, לאחר שזו החלה כבר את שנת הלימודים היום כעיר כתומה. ראשי הערים טוענים כי ההגדרה נובעת בשל שינויי תחשיב שיצר מודל הרמזור ומבקשים שיתנו להם יותר בדיקות כדי לצאת מהתיוג הבעייתי, אבל לטענתם "זה לא קורה"

רשמית: בני ברק עיר אדומה; החלטה על הלימודים בחמישי
בני ברק עיר אדומה צילום: בחדרי חרדים

לאור הזינוק בתחלואה בעיר בני ברק, דבר שמגיע גם לאחר פתיחת שנת הלימודים, בני ברק עולה שלב ומוגדרת כעת פעם נוספת כעיר אדומה, נתון שיגרור הגבלות על בתי הכנסת, התקהלויות וקיום הלימודים בעיר.

בפרויקט 'מגן ישראל' למאבק בקורונה, מאשרים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי נכון לשעה זו, בני ברק לפי כל התחשיבים מוגדרת כעיר אדומה, כשבשלב הראשון לא יוגבלו הלימודים עד לדיון בקבינט הקורונה ביום חמישי.

ההגבלות יחולו על התקהלויות עד 20 איש בשטח הפתוח ועד 10 בחדר הסגור, כך שבתי הכנסת יצומצמו משמעותית ויפעלו על פי שתי קפסולות של עשרה מתפללים על כל פתח בבית הכנסת, זאת כשבועיים וחצי לראש השנה.

מנגד, בעיריית בני ברק אומרים הערב כי "בני ברק מנהלת מאבק יומיומי עיקש ונחוש בנגיף הקורונה, שהביא לירידה של יותר מ-50 אחוז במספר החולים הפעילים בעיר בחודש האחרון".

"העירייה פועלת להגברת מספר הנבדקים בעיר, שעומד על מאות ביום, ובהתאם מיקום העיר הוא על הגבול בין כתום לאדום. העירייה תמשיך לפעול בכל האמצעים כדי להקטין את שיעור התחלואה כפי שעשתה עד היום. תימשך הוצאת החולים מהעיר למלוניות, לצד העמקת תוכנית "אנשי חיל" שיזם משרד הביטחון לאכיפת בידוד מוחלט על משפחות חייבי בידוד, תכנית שהוטמעה ופועלת בהצלחה רבה".

בתוך כך, ראשי הערים בני ברק וביתר עילית רובינשטיין & רובינשטיין טוענים כי הן הפכו לאדומות בגלל שינויי תחשיב שיצר מודל הרמזור ומבקשים שיתנו להם יותר בדיקות כדי לצאת מהתיוג הבעייתי, אבל לטענתם "זה לא קורה". ראשי הרשויות הללו פנו ליו"ר וועדת חוקה חה"כ יעקב אשר שעירב את פרופ' גמזו ודרש ממנו פתרון מהיר למשבר.

קורונה ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד