ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

דו"ח הילדים בישראל: עניים יותר ודתיים יותר

דו"ח 'המועצה לשלום הילד' מגלה: אחד מתוך שלשה ילדים במדינה עני, אחד מתוך ארבעה מוסלמי, ואחד מתוך חמישה אינו אזרח ישראלי • קרן אור בדו"ח: למעלה מרבע מהילדים לומדים בחינוך דתי-חרדי

ילדים. רבע בחינוך דתי-חרדי. צילום אילוסטרציה
ילדים. רבע בחינוך דתי-חרדי. צילום אילוסטרציה

תמונת מצב עגומה על מצבם של ילדי ישראל משתקפת מדו"ח 'המועצה לשלום הילד'. הדו"ח הוגש לנשיא המדינה, שמעון פרס, על-ידי מנכ"ל המועצה, ד"ר יצחק קדמן.

על פי ממצאי הדו"ח, כל ילד שלישי במדינה עני, כל ילד חמישי מוכר לרשויות הרווחה, וילד אחד מתוך 15 נושר מהלימודים לפני סיומם.

על פי נתוני הדו"ח, חלה עליה מדאיגה של קרוב ל-17 אחוזים בשיעור הילדים שאינם אזרחים ישראלים, כש-38 אחוזים מתוכם הם ילדי עובדים זרים השוהים בישראל. "נתון זה מתייחס אך ורק לילדים שהוריהם שוהים בישראל באופן חוקי, ואינו כולל את ילדי מבקשי המקלט וילדי העובדים הזרים הלא חוקיים. לפיכך יש להניח, כי בפועל מספרם וחלקם של הילדים החיים בישראל ללא אזרחות ישראלית גדול יותר".

נקודת אור מזווית דתית טמונה בנתון אודות הילדים המתחנכים במסגרת דתית וחרדית: כ-27.4 אחוזים מכלל ילדי המדינה, לעומת שיעור של 5.7 אחוזים בלבד לפני שלושה עשורים.

שיעור הילדים מבין אזרחי המדינה עומד על 33 אחוזים, זינוק חד לעומת עשורים קודמים. עם זאת, שיעור הילדים המוסלמים עומד על כרבע מאוכלוסיית הילדים במדינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד