י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זעזוע עמוק

חולל ציונו של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל

חולל ציונו של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל ועוד צדיקים בהר הזיתים בירושלים • יושב ראש מועצת בתי העלמין מר צוריאל קריספל: "מעציב אותי מאד שאני שהייתי מקורב המון שנים לאדמו"ר רבי אלעזר זצ"ל במשמרת שלי קורה מקרה כזה מזעזע".

חולל ציונו של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל
חילול קבריהם של רבני משפחת אבוחצירא צילום: באדיבות המצלם

היום (שלישי) בשעות אחה"צ חולל ציונו של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל ועוד צדיקים בהר הזיתים בירושלים.

יושב ראש מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל אומר הערב ל'בחדרי חרדים': "קבלתי סרטון ממתפללים שהיו במקום והזדעזעתי עד עמקי נשמתי. פעלתי מיידית והעברתי את התיעוד למפקד המרחב גואטה ולמפקד האחראי על גזרת הר הזיתים, חשוב לציין שעקב כך שהמקום מואר ומרושת מצלמות לכדו מיד התמהוני שחילל את המקום, והוא כעת בחקירת משטרה. מזעזע לחשוב שמשוגע רצח את האדמו"ר רבי אלעזר זצוק"ל ומשוגע כעת חילל את קברו".

לשאלתנו, איך אפשר למנוע הישנות מקרים חמורים שכאלו, עובר קריספל להתקפה ומאשים את היעדר התקצוב, כאשר תקציב המדינה לא מאושר כבר תקופה כה ארוכה, המון פעולות חשובות שאמורות להתבצע בהר הזיתים כמו סיורי למידה של תלמידים, ותגבור מערך הסיורים הביטחוניים בהר. דברים שנעשו בעבר וכעת במצב האבסורדי של חוסר תקציב הדברים מורגשים בשטח ואנחנו רואים את התוצאות.

עוד טוען קריספל: "כשיש נוכחות חיובית אין נוכחות שלילית הן של ערבים והן של תמהונים. בבחינת מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך. ואני קורא בזה להגביר את הפעילות בהר על מנת שחלילה לא יישנו מקרים כאלו".

"מעציב אותי מאד שאני שהייתי מקורב המון שנים לאדמו"ר רבי אלעזר זצ"ל במשמרת שלי קורה מקרה כזה מזעזע". מסיים קריספל בכאב.

מפקד משטרת הר הזיתים מסר בתגובה לחילול הקבר: "בשעות אחר הצהריים נצפה מישהו שהסתובב שם וככל הנראה ריסס ארבעה צלבים על כמה קברים בחלקה. הוא אותר ועוכב". לדבריו: מדובר ביהודי, ככל הנראה חולה נפש שנמצא בחקירה עכשיו. שלחנו עכשיו לאחראי על החלקה את התיעודים על מנת שמחר יטפל בחלקה ויחזיר את הכבוד הראוי למקום".

חה"כ אוריאל בוסו הגיב: "הפעולה המיידית שצריכה להתרחש בשטח היא הגברת האבטחה במקום, כמענה לחילול הקברים", בוסו שוחח עם מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד שמטפל באירוע והבטיח למצות את הדין עם הפורעים, פגיעה בכבודם של גדולי האומה הקבורים שם לא יוכל לעבור לסדר היום.

רבי אלעזר אבוחצירא חילול קברים הר הזיתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד