ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מגדולי הצדיקים

אבל כבד בישיבת תפרח: הגאון רבי יצחק זיסמן זצ"ל

הגאון המובהק רבי יצחק זיסמן זצ"ל, שהעמיד אלפי תלמידים בישיבת תפרח עשרות בשנים, הסתלק הלילה לבית עולמו לאחר שנות ייסורים. 'בחדרי חרדים' על הר"מ שצמח בחברון והיה מצדיקי הדור הנסתרים שלא פגע מעולם באף תלמיד 

אבל כבד בישיבת תפרח: הגאון רבי יצחק זיסמן זצ"ל
הגאון רבי יצחק זיסמן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

אבל כבד ירד הלילה על ישיבת תפרח, תלמידיה ובוגריה לדורותיהם, עם הסתלקותו של הגאון רבי יצחק זיסמן זצ"ל, מראשי הישיבה עשרות בשנים ואחד המיוחדים שבצדיקי הדור, שהלך לעולמו לאחר שנות סבל של ייסורים קשים ומרים והוא בן 72 בפטירתו. 

בשנים האחרונות סבל ייסורים קשים ומרים והיה מגיע בקושי רב לישיבה מביתו במושב תפרח, לאחר שנחלש בעשר שנים האחרונות. בתקופה האחרונה נפל בבית ואושפז בבית החולים, שם נפטר לבית עולמו.  

בבחרותו למד רבי יצחק זצ"ל בישיבת חברון, שם היה לאחד מחשובי תלמידי הישיבה, שאפילו המשגיח הגאון הצדיק רבי מאיר חדש זצ"ל התבטא עליו ש"הוא האדם השלם של סלבודקה". על גודל בקיאותו מספרים התלמידים כי בישיבת חברון הייתה אימרה ש"אם אין לך גמרא תשאל את זיסמן".  

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הגאון רבי שמואל יחיאל מילר זצ"ל, רב בית המדרש תפארת נחמן בבני ברק, שנפטר לפני עשור שנים.

בישיבת תפרח היה מוסר שיעור בשיעור ב' כר"מ מקביל לגאון רבי מנחם בן מנחם והעמיד אלפי תלמידים בתורה ויראת שמים, היה לו ידע בכל חלקי התורה בתורה, במוסר, ואפילו בקבלה. 

אחד מתלמידיו מספר ל'בחדרי חרדים' כי ר' יצחק היה מל"ו צדיקים שבדור. היה עובד ה' בכל מאודו, מעולם לא פגע באף בחור, אין אדם אחד שיכול להגיד שיש עליו טענה, "פעם שאלתי אותו שאלה בלימוד, ואחר כך הוא בא לרצות אותי ולהסביר לי שוב את הדברים, במסירות מופלאה".

אחד מבוגרי הישיבה מספר ל'בחדרי חרדים', לר' יצחק היה תורנות עם הראש ישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ באמירת השיחה בסעודה שלישית, פעם אחת הייתה אי הבנה וראש הישיבה רבי אביעזר שהה בישיבה והיה אמור למסור את השיחה אך ר' יצחק היה בדרכו לישיבה למסור ואנחנו הלכנו להגיד שנפלה טעות והשבת ר' אביעזר מדבר, אז ר' יצחק למרות שהכין חזר לביתו ואפילו לא שאל מדוע. ככה היה תמיד - פשוט ושקט. 

אחד התלמידים מספר כי פעם בימים נוראים כשבקושי כבר נסחב לישיבה, אמר למלווהו; "בראש השנה הקב"ה אוהב אותי כל כך ומביא עלי כאלו ייסורים בוודאי בשנה הבאה הוא גם ימשיך לאהוב אותי ויביא עלי ייסורים". 

"הארת הפנים שלו הייתה מיוחדת" מספר התלמיד "מי שיודע שבישיבה בתפרח יש אימת הדין מיוחדת וכשהיו מגיעים אליו לאמירת 'לשנה טובה' בלילה הראשון, היה מאיר פנים בצורה מיוחדת שלא הייתה רגילה, פעם הסביר כפי שראה מרבו הגאון רבי יחזקאל סרנא זצ"ל כש"גם שהיה חולה היה עולה להגיד גוט שאבעס לבחורים כי זה דאורייתא". 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו. 

מסע הלוויה היום (רביעי) בשעה 12:00 בצהריים מרחבת ישיבת תפרח בדרום, ובשעה 15:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ישיבת תפרח הרב יצחק זיסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד