י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השלום עם ישראל

שר החוץ האמירתי מבהיר: נמשיך לתמוך בפלסטינים

"אנחנו נמשיך לתמוך בסוגיה הפלסטינית באותה מתכונת שהאמירויות תמכה בה בעבר". כך שר החוץ של האמירויות. מאידך, באיראן תקפו את נרמול היחסים ואמרו כי "פעולתה של ממשלת איחוד האמירויות לנורמליזציה של היחסים עם המשטר הציוני, היא בגידה בעולם האסלאמי"

שר החוץ האמירתי מבהיר: נמשיך לתמוך בפלסטינים
המשלחת הישראלית והאמריקאית באבו דאבי צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

שר החוץ של האמירויות, עבדאללה בן זאיד, אמר בנאום שהופנה לקהילה הפלסטינית במדינה כי האמירויות קיבלה החלטה ריבונית למען השלום והעתיד. הוא הדגיש כי העמדה של האמירויות איתנה ומושרשת והיא תומכת בעמדה הערבית שקוראת להקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים: "אנחנו נמשיך לתמוך בסוגיה הפלסטינית באותה מתכונת שהאמירויות תמכה בה בעבר".

עוד אמר כי האמירויות רואה בשלום כברירה אסטרטגית ונחוצה לאזור: "הברירה הזו היא אינה על חשבון התמיכה ההיסטורית שלנו בסוגיה הפלסטינית ובזכויות של הפלסטינים". הוא פנה לפלסטינים שנמצאים באמירויות ואמר כי הם נמצאים בארצם השנייה ואף הודה על יוזמה לפתיחת מועדון חברות משותף לאמירויות ולפלסטינים.

בתוך כך, אתמול (שלישי) כינה מנהיג המהפכה האסלאמית באיראן את "פעולתה של ממשלת איחוד האמירויות לנורמליזציה של היחסים עם המשטר הציוני, בגידה בעולם האסלאמי".

חמינאי אמר כי בעולם הערבי ובמדינות האזור ובנושא החשוב של פלסטין, המהלך הזה "יישאר על מצחם של אלה ששכחו את גזילת המדינה הפלסטינית ואת עקירת העם הפלסטיני והכניסו את כף הרגל של הציונים באזור".

חמינאי קונן על "שיתוף הפעולה של ממשלת איחוד האמירויות עם זוועות המשטר הציוני והגורמים הציוניים המרושעים בממשל האמריקני נגד האינטרסים של העולם האיסלאמי והאזור". והוסיף: "אנו מקווים כי איחוד האמירויות תתעורר בקרוב ותפצה אותנו על כך".

פלסטינים איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד