י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עבודות שלד לבתים פרטיים 2020

אין ספק שבבניית בית פרטי, לב הפרויקט הוא בניית השלד על ידי הקבלן • עבודה זו חייבת להתבצע ברמה גבוהה במיוחד ובדיוק בהתאם לתוכניות האדריכליות ושל הקונסטרוקטור • לכן ישנה חשיבות רבה לבחירת קבלן שלד מנוסה, רציני ומקצועי

עבודות שלד לבתים פרטיים 2020
עבודות בנייה צילום: freepik

אין ספק שבבניית בית פרטי, לב הפרויקט הוא בניית השלד על ידי הקבלן. מדובר בשלב המתחיל לאחר שנוצקו יסודות המבנה ובו למעשה מייצרים את הבסיס, את הקירות ואת התקרה לרבות המפתחים לדלתות, לחלונות וכן הלאה. עבודה זו חייבת להתבצע ברמה גבוהה במיוחד ובדיוק בהתאם לתוכניות האדריכליות ושל הקונסטרוקטור, ולכן ישנה חשיבות רבה לבחירת קבלן שלד מנוסה, רציני ומקצועי.אנו ממליצים לקרוא את מדריך לבחירת קבלן שלד .

אם אתם מחפשי קבלן שלד זול, כדאי שתיקחו בחשבון כמה נקודות. ראשית, עבודות השלד עצמן בכל מקרה יהווה מרכיב משמעותי בעלות הפרויקט. שנית, אי אפשר להפריז בחשיבותו של ביצוע איכותי ומדויק, שכן בעוד שליקויים בגמר הבית ניתנים לתיקון יחסית פשוט, הרי שליקויים בשלד המבנה הינם סיפור אחר לחלוטין. בדיוק מסיבה זו גם תקופת הבדק והאחריות על השלד הינה ארוכה בהרבה, אך בכל מקרה לא תרצו להסתבך עם קבלן שמבצע עבודה בלתי ראויה, ולמרבה הצער סיפורים כאלו אינם חסרים.

קבלן שלד מומלץ -  https://ay-projects.com/

על כן, יש לבחור קבלן שלד בהתאם למידת הוותק שלו, וחשוב לבחון לא רק את הניסיון של הקבלן עצמו אלא כמה שנים פועלת החברה. שכן, בתחום הבניה ישנם קבלנים המסתבכים מעת לעת ונוטים לפתוח חברות חדשות. כמו כן, חשוב לקבל מהקבלן הכוונה לפרויקטים שבוצעו על ידי בעבר, וממש להגיע לכמה בתים על מנת להתרשם מהם ולדבר עם בעליהם. כמובן שבעל המקצוע חייב להיות קבלן רשום בפנקס הקבלנים.

מה עושה הקבלן? 

ראוי לציין כי ישנה עדיפות לקבלן המבצע את הפרויקט בכללותו, כלומר קבלן שלד וגמר יחדיו. התהליך נפרש על פני מספר חודשים ולרוב חצי שנה עד שנה (עבודות הגמר כשלושה חודשים בממוצע) אם כי ישנם פרויקטים הנגמרים מהר יותר כתלות בתנאי מזג האוויר, תנאי השטח ומידת המורכבות. תחילה מגיע לשטח המודד לסימון גבולות הבית והשטח ולסימון מיקומי הכלונסאות, ולאחר מכן מחדירים את הכלונסאות בקידוח ומעליהם נבנית יציקת הבטון.

בהמשך, מייצרים שכבת בידוד בין הבית לקרקע באמצעות בטון רזה ויריעות בטון, ולאחר מכן עוברים ליישום קורות הקשר בין הכלונסאות למניעת תזוזה. בשלב הבאה בונים את תבניות העץ עם הברזלים  שאליהם נוצק הבטון, וכעת ניתן להתחיל בבניית המעטפת באמצעות בלוקים מסוגים שונים וכן העמודים הפנימיים. בעיקרון, כעת השלד כבר כמעט מוכן ורק ניתן לבנות את קירות הפנים, כלומר המחיצות שבין החללים עם בלוקים או גבס, וכבר ניתן להמשיך אל עבודות הפיתוח – שבילים וכיוצא בזאת.

כיצד חוסכים בהוצאות?

כאמור, קבלן שלד זול אינו בהכרח הבחירה הנכונה. קודם כל יש לוודא את הפרטים האמורים לעיל ולקבל עליו המלצות. לאחר מכן, יש לקבל הצעת מחיר מפורטת הכוללת בין היתר את החומות, השבילים, מרתף, חפירות, מדידות, סוג הבלוק ועוד הרשימה ארוכה. העלות תלויה בדרישות המיוחדות של הפרויקט ובמשא ומתן שתנהלו מול הקבלן, כאשר ניתן בהחלט לבחון יותר מהצעת מחיר אחת ולבחור בראויה והמשתלמת ביותר מבחינתכם.

 

 

קבלן בניה שלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד