י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כל האפשרויות של ניהול קמפיין בפייסבוק

פייסבוק התחילה כרשת חברתית, אבל האבולוציה הטבעית הפכה אותה גם לזירת פרסום משגשגת. עסקים רבים, גדולים וקטנים, בכל התחומים, גילו את הפוטנציאל שטמון ביכולת לייצור אינטראקציות מוצלחות עם לקוחות פוטנציאליים, כולל כאלה שכלל לא מכירים את העסק – והחלו לנצל זאת. פייסבוק כמובן מיהרה לנצל את ההזדמנות ושכללה מאוד את ממשק הפרסום דרכה. בהתאם יש כיום מגוון רחב של אפשרויות לנהל קמפיינים בפייסבוק וכדאי כמובן להכיר את כולן

כל האפשרויות של ניהול קמפיין בפייסבוק
פייסבוק צילום: פיקסביי

קמפיין חשיפה

עסקים חדשים – בין אם באופן כללי בעולם ובין אם כאלה שהצטרפו זה עתה לרשת החברתית – זקוקים קודם כל לבסיס איתן. הבסיס הוא מספר רב של אוהדים ועוקבים לעמוד העסקי, כך שבהמשך הדרך כל הפוסטים שיועלו לעמוד יגיעו לקהל רחב ויהיה להם גם סיכוי להפוך לוויראליים. בהתאם לעסקים אלה ההמלצה היא על ניהול קמפיין חשיפה.

קמפיין טראפיק

ניהול קמפיין בפייסבוק שמיועד לייצר תנועה רבה אל דף נחיתה ספציפי או אל האתר של העסק נקרא קמפיין טראפיק. במקרים אלה חשוב להטמיע בדף הנחיתה או באתר את הקוד של פייסבוק, כך שאפשר יהיה לזהות את הגולשים שהגיעו דרך הרשת החברתית. ניהול קמפיינים אלה בפייסבוק מאפשר להגיע אל קהל נרחב שלא בהכרח יגיע אל העסק דרך גוגל.

קמפיין לידים

קמפיין ממוקד מאוד. המטרה: לשכנע את המשתמשים ברשת החברתית להשאיר שם, מספר טלפון וכתובת דוא"ל. דרך ניהול קמפיין בפייסבוק מסוג זה ניתן להרחיב את רשימת התפוצה ואת מאגר הלקוחות של העסק.

קמפיין המרות

ניהול קמפיין המרות בפייסבוק מתאים לעסקים שכבר יש להם נוכחות משמעותית ברשת. דגש חשוב נוסף הוא טרגוט מדויק של הגולשים שהמודעה תוצג להם - רק מי שיש סיכוי לא מבוטל שאכן הוא כבר בשל לבצע רכישה של מוצר או שירות של העסק.

מה חשוב לדעת על ניהול קמפיין בפייסבוק מכל סוג שהוא? 

ניהול קמפיין בפייסבוק, מכל סוג שהוא, מחייב תשומת לב למספר פרטים חשובים.

ראשית, חשוב לאפיין במדויק את הגולשים שבפניהם תוצג המודעה. ניתן לבצע טרגוט על בסיס מספר פרמטרים – מיקום גאוגרפי (מומלץ לעסקים מקומיים כמו למשל פיצריה בטבריה שמן הסתם לא צריכה לבזבז חלק מתקציב השיווק שלה בפייסבוק על גולשים מבאר שבע), גיל, מגדר, מצב משפחתי (למשל צלמת חתונות תוכל להתמקד במי שמוגדר כמאורס או מאורסת), תחומי עניין ועוד.

עוד דרך לטרגט באופן מושכל את הקהל שייחשף למודעות נקראת רימרקטינג. הכוונה היא לפנות לאנשים שכבר הייתה להם אינטראקציה מסוימת עם העסק באינטרנט – למשל גולשים שביקרו באתר וכבר מכירים את העסק. פילוח שכזה מחייב מיומנות מקצועית.

אפשרות שלישית של בחירת קהל יעד במסגרת ניהול קמפיין בפייסבוק היא Look-Alike – הכוונה היא לפנות לאנשים חדשים, אבל עם מאפיינים דומים לאלה של הגולשים שכבר עוקבים אחרי הדף העסק ואוהדים אותו.

פייסבוק דיגיטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד