כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בניית הסכם אברהם

התגייסות להקמת תשתית רחבה לקהילה היהודית באיחוד האמירויות

הסכם השלום הולך ומתגבש, וכעת נערכים היהודים באיחוד האמירויות להקמת תשתית מבוססת שתהווה את הנדבך להקמת "קהילת מגדלור יהודית" במקום • רבה הראשי של המועצה היהודית באמירויות פנה לארגון הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, ונענה בחיוב ובחמימות

התגייסות להקמת תשתית רחבה לקהילה היהודית באיחוד האמירויות
הרב סרנה צילום: באדיבות המצלם

עם נחיתתה של המשלחת הישראלית הרשמית הראשונה אי פעם באיחוד האמירויות, פנה רבה הראשי של המועצה היהודית באמירויות, הרב יהודה סרנה, לארגון הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה (JFNA) בבקשה לסייע לסייע בהקמת התשתית הדרושה ל"קהילת מגדלור יהודית" במפרץ הערבי.

"הקהילה היהודית כאן גאה בצדק במה שהשיגה עד כה", אמר הרב סרנה, "אך אנו יודעים שיש קהילות יהודיות מבוססות יותר שיכולות לעזור לנו לצמוח. לכן פנינו ל- JFNA. עם עשרות שנות ניסיון בתמיכה בחיים יהודיים תוססים ברחבי העולם, הם מסוגלים להציע משאבים אינסופיים, ובייצוגן של 146 פדרציות יהודיות ברחבי ארה"ב וקנדה, מעורבותה של JFNA משקפת את ההתרגשות של יהדות צפון אמריקה להשתתף בבניית הסכם אברהם".

בשבוע שעבר, הציג הרב סרנה את תוכניות הקהילה לעתיד, בסמינר מקוון שערך ארגון הפדרציות בשבוע שעבר. הקהילה רואה בחזונה מרכז קהילתי הכולל מרחב בתי כנסת המתאימים לצורות שונות של עשייה יהודית; שטחי משרדים לארגונים יהודיים בינלאומיים; ומרכז תרבות לכנסים, חילופי תרבות ותוכניות קהילתיות. הם היו רוצים לארח גם רבנים מובילים מרחבי העולם לשיח עם מנהיגים דתיים מרחבי אזור המפרץ.

"זו הקהילה היהודית החדשה בלב העולם הערבי מזה מאות שנים, ובזכות התמיכה שקיבלו חברי הקהילה מאיחוד האמירות, ההזדמנויות הן אינסופיות", אמר נשיא חבר הנאמנים של ארגון הפדרציות, מארק וילף. "אנו מתרגשים להצטרף ולסייע לבנות בנוסף על מה שהקהילה כבר השיגה, ולמצוא דרכים חדשות להבטיח שהקהילה הזו תמצה את מלוא הפוטנציאל שלה."

איחוד האמירויות הסכם שלום קהילה יהודית צפון אפריקה תשתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד