כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ב"חיים לילד" שולחים חבילות מזון למשפחות שבבידוד

יו"ר חיים לילד הרב ראובן סקלר מציין כי רבים מחולי ה-CF נמצאים בבידוד מרצון מתחילת תקופת הקורונה היות ורמת החיסון אצל החולים נמוכה, הידבקות בקורונה עלולה להיות קטלנית • מתנדבי הארגון ישלחו חבילות מזון כאשר כבר כעת נערכים לחלוקה למשפחות לפני החגיםש

ב"חיים לילד" שולחים חבילות מזון למשפחות שבבידוד
החבילות שנשלחו מחיים לילד צילום: יח"צ

בארגון חיים לילד המסייע לחולי CF (סיסטיק פיברוזיס) ולחולי ריאה, לא נחים לרגע גם בתקופת הקורונה. בימים אלו, נערכים בארגון לחלוקת חבילות סיוע וסלי מזון למשפחות בתקופת החגים הבעל"ט.

יו"ר חיים לילד הרב ראובן סקלר מציין כי רבים מחולי ה-CF נמצאים בבידוד מרצון מתחילת תקופת הקורונה היות ורמת החיסון אצל החולים נמוכה, הידבקות בקורונה עלולה להיות מסוכנת מאוד עבורם.

בכל שנה בתקופה זו של השנה מתקיים מחנה הנופש השנתי בשוויץ במשך שלושה שבועות. המחנה מתקיים כבר 22 שנים ברציפות, אולם השנה בשל משבר הקורונה, הרופאים לא אישרו את קיומו של המחנה בגלל סכנת ההידבקות.

כתחליף לנסיעה השנתית לשוויץ, משפחות רבות בחרו לנפוש במלונית של חיים לילד באזור ים המלח, דבר המסייע רבות לתפקודם של החולים ומומלץ ע"י הרופאים. "זהו המקום היחיד בארץ שתמורת תשלום סמלי, המשפחות מקבלות מקום יפה עם חצר פרטית, כשר למהדרין המתאים למשפחה חרדית", אומר הרב סקלר.

בנוסף, בימים אלה עקב המצב, ישנם רבים מחולי ה-CF אשר מקבלים טיפולי פיזיותרפיה רבים, אולם הבידוד שנכפה  עליהם, לא מאפשר להם לקבל את הטיפולים השוטפים, שאצל חלק מהחולים עומד על פעמיים או שלוש פעמים ביום. בעקבות כך הגיעו לחיים לילד בקשות רבות לקבל מכשירי ווסט מיוחדים המבצעים את פעילות הפיזיותרפיה.

הרב סקלר מספר: "חיים לילד הינו הארגון היחיד בארץ המעניק לחולים מכשירי ווסט וכאן נרתמו מתנדבי האגודה להשגת מכשירים במהירות שיא, כמו גם תרופות יקרות המוגדרות כמצילי חיים אשר אינן מוכרות בסל הבריאות ועלותן כ-140,000 ש"ח לכל חודש. על אף ביטולי הטיסות, התרופות עשו את דרכן הארוכה במטוסים הפרטיים שהגיעו לישראל וניתנו מיידית לחולים שהמתינו להם בכיליון עיניים".

מחלות עור פסוריאזיס חיים לילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד