ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"מנעה ריבונות"

העיתונאית מאשימה: מועצת יש"ע פעלה לפגוע פוליטית בטראמפ

בכנס 'בשבע' שנערך השבוע תקפה העיתונאית קרולין גליק את מועצת יש"ע על כי לדבריה פעלו לפגוע פוליטית בנשיא ארה"ב. לטענתה, "צריך להקים מאהל מחאה מול מועצת יש"ע" • בתגובה טענו המשתתפים כי הפעולות היו בכדי למנוע הכרה במדינה פלסטינית, ולא מניעת ריבונות

העיתונאית מאשימה: מועצת יש"ע פעלה לפגוע פוליטית בטראמפ
נתניהו עם ראשי מועצת יש"ע צילום: קובי גדעון, פלאש 90

בפאנל תוכנית המאה שנערך במסגרת כנס 'בשבע' תקפה העיתונאית קרולין גליק את התנהלות מועצת יש"ע סביב תוכנית המאה. בדבריה אמרה כי "צריך להקים מאהל מחאה מול מועצת יש"ע שטרפה את הקלפים ומנעה ריבונות". היא הוסיפה כי "מועצת יש"ע פעלה לפגוע פוליטית בנשיא טראמפ בצעד שהפתיע את כולם".

בפאנל לקחו חלק גם ראש מועצה מקומית אפרת עודד רביבי, ראש המועצה האזורית בינימין ישראל גנץ ויו"ר תנועת רגבים מאיר דויטש.

רביבי הדגיש במהלך השיח כי "הנשיא טראמפ הוביל בתוכנית לגישה חדשה שמכירה במציאות בה יש כחצי מיליון מתיישבים וזה בניגוד מוחלט למדיניות העבר". עוד הדגיש כי חשוב לה לישראל לעשות צעדים בהסכמה של הידידים שלה "אנחנו חיים במציאות שלא יכולים לעשות מה שרוצים".

ישראל גנץ שיתף כי בעת הצהרת הנשיא "נתניהו אמר לנו שמדובר במפה קונספטואלית ותשתנה. מרגע שזו הפכה להיות מפה מהותית הבנו שזו סכנה להתיישבות". בהמשך הדברים אמר גנץ "ריבונות זה משהו שניתן גם לעשות עוד היום, אישורי בנייה פיתוח ופיקוח למשל".

מאיר דויטש ביקש להדגיש בפני המנחה שילה פריד כי תנועת רגבים בראשותו הובילה קמפיין נגד מדינה פלסטינית ולא כנגד הריבונות "התנגדתי למדינה פלסטינית ביקשנו ריבונות ללא מדינה פלסטינית. אם נתניהו היה מביא רק ריבונות היינו תומכים אבל אם המהלך יובל להקמת מדינה פלסטינית הרי שזה ייזכר לדיראון עולם".

לדבריו ניתן היה לראות לקראת הראשון ביולי היערכות לריבונות, ואילו עתה יש נסיגה שבאה לידי ביטוי בפחות פיקוח על בנייה פלסטינית ופחות אישורי בנייה ליהודים.

מועצת יש"ע כנס בשבע תכנית המאה דונלד טראמפ תנועת רגבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד