י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אופוזיציה בתוך אופוזיציה

דרישה לפריימריז; שלח הודיע: אתמודד מול לפיד על ראשות 'יש עתיד'

זעזוע מבית: אחרי שנפרדה מסיעת כחול לבן וחזרה לדרך עצמאית, ב'יש עתיד' מתחילים המאבקים על ראשות ההנהגה • חה"כ עופר שלח מבכירי המפלגה דורש מהיו"ר לפיד לקיים פריימריז על התפקיד והציע את עצמו כמועמד מתאים • "לבנות אלטרנטיבה ראויה לקראת הבחירות"

דרישה לפריימריז; שלח הודיע: אתמודד מול לפיד על ראשות 'יש עתיד'
לפיד ושלח צילום: מרים אלסטר -פלאש 90

למרות שמקומו של יאיר לפיד מובטח בראשות ההנהגה עד לסיום כהונת הכנסת ה 25, בכיר מפלגת 'יש עתיד' חבר הכנסת עופר שלח דורש מיאיר לפיד לקיים פריימריז על ראשות המפלגה עוד בטרם היציאה לבחירות, כשהוא מפתיע ואומר כי הוא צפוי ומתכנן להתמודד מול לפיד על תפקיד ראשות המפלגה.

חבר הכנסת שלח כתב: "בימים האחרונים נפגשתי עם יאיר לפיד והצגתי לו את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד. דחיית הבחירות לכנסת מאפשרת לנו לבצע את מה שמתחייב כדי לבנות אלטרנטיבה ראויה לקראת הבחירות הבאות".

שלח דורש לקיים פריירמיז על ראשות המפלגה, "זה חייב להתחיל, מבחירות מקדימות, מיידיות ופתוחות, לתפקיד יו״ר המפלגה", תוך שהוא מציב עצמו כמועמד ראשון מול יאיר לפיד, "אני אתמודד, ואשמח אם יהיו עוד אחרים", הצהיר.

כזכור, כשהוקמה מפלגת 'יש עתיד' נקבע כי בחירות לראשות המפלגה יתקיימו עוד לפני הכנסת ה-21. מאז הוזז המועד פעמיים - "במהלכים חשאיים, ללא שיתוף הח״כים של המפלגה והפעילים שלה. בינתיים חלפו שמונה שנים ועוד מעט חמש כנסות. יש עתיד היא היום תנועה בוגרת וחזקה, עם קבוצת אנשים מעולה. הגיע הזמן לקיים מה שהבטחנו", תוקף שלח את לפיד.

עוד טוען חה״כ שלח, "בליל הבחירות האחרונות, עוד לפני פירוק כחול לבן, אמרתי שכדי להציב אלטרנטיבה לימי ביבי החשוכים לא מספיק להגיד "אנחנו נקיי כפיים" ולעמעם כל מסר אחר. צריך לגבש ולהציג אלטרנטיבה רעיונית שלמה, בכלכלה ובביטחון ובפוליטיקה ובכל תחומי החיים.

"צריך להגיד אותה בבירור, בלי לזגזג ובלי להתפתל. זה נכון שבעתיים בימי המשבר הנוכחי, מהגדולים שידענו. וזה מתחיל, זה חייב להתחיל, בבחירת מנהיג שיציג כך את הפתרונות שלו ויזכה עליהם לאמון".

שלח מציע לקבוע את הכללים. ולקבוע את המועד. "ניערך, נבנה ונקיים תוך כדי זה בירור אמיתי מי אנחנו". כשלטענתו, "בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח".

יו״ר יש עתיד חה״כ יאיר לפיד הגיב לדרישת חה״כ עפר שלח לקיום פריימריז, ואמר: "עפר דיבר איתי על זה ואנחנו נבחן את זה".

עופר שלח יש עתיד יאיר לפיד פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד