י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אין חשש שידביקו מבוגרים

הגר"ח בהוראה דרמטית לבחורים: לא להיבדק

הוראה מפתיעה בעולם התורה: שר התורה הגר"ח קנייבסקי במענה לכמה מראשי ישיבות הורה כי אין לעשות בדיקות לבחורים בישיבה שלא חוזרים הביתה ונמצאים עד אחרי יום כיפור בישיבה • את הדברים נימק הגר"ח בכך ש"גורם לביטול תורה"

הגר"ח בהוראה דרמטית לבחורים: לא להיבדק
הגר"ח קנייבסקי עונה על שאלות צילום: באדיבות המצלם

זמן אלול בעולם הישיבות מקבל תפנית בכל מה שקשור להמשך קיום הלימודים ללא ביטול תורה, שר התורה הגר"ח קנייבסקי השיב במענה לשאלת כמה מראשי הישיבות על בחורים שמפתחים תסמינים לקורונה שנמצאו בישיבה, שלא לגשת ולהיבדק. 

אחד מבני ביתו של הרב הסביר את דעתו של שר התורה בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "הרב חושב שבישיבות שנמצאים כולם ביחד, זה מיותר. הדבר גורם לביטול תורה כי הם ממילא לא חוזרים הביתה אז אין חשש שידביקו מבוגרים".

ואכן, מדיווחים שקיבלנו ב'בחדרי חרדים' בימים האחרונים מעשרות ישיבות, הרוח שנשבה מצד הצוות הרוחני היא כי אין לעשות בדיקות, בפרט שלאורך כל זמן קיץ לא היה אף בחור ישיבה שנזקק ל"ע להגיע לבית חולים בגלל הקורונה.  

כזכור, כבר בתחילת השבוע התייחס הגר"ח לביטול תורה שנגרם כתוצאה מימי הבידוד ואמר: "אסור להקל ראש ולמהר להכניס את התלמידים לבידוד, לא ליחידים וכ"ש שלא לרבים דבר שיכול לגרום לביטול בית המדרש ח"ו". בדבריו הדגיש שר התורה כי החובה מוטלת על ראשי הישיבות לאפשר את הלימוד בישיבות באופן שאין בו סכנה.

כבר בתחילת הגל הראשון של הקורונה הורה שר התורה להמשיך לקיים את הלימודים בתלמודי התורה ובישיבות בעקבות ביטול תורה שנגרם בעקבות כך. הגר"ח הורה כי יש לעשות הכל בצורה מסודרת ומבוקרת בכדי שקול התורה לא ייפסק כי תורה מגנא ומצלא. 

 

הגר''ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד