י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אנשי חינוך, טיפול וייעוץ - שדרגו את כישוריכם עם NLP

עבודתם של אנשי הוראה והדרכה, מטפלים ויועצים בהחלט אינה קלה. מעבר ללימודים הראשוניים הנמשכים לעיתים 3 עד 4 שנים, ולהתמחות המעשית שיש לבצע בהמשך - ההתמודדות עם קהל היעד לאורך השנים (תלמידים, מטופלים), היא מחויבת כבדת-משקל שאין להקל בה ראש

אנשי חינוך, טיפול וייעוץ - שדרגו את כישוריכם עם NLP
יועץ חינוך צילום: pexels

בדיוק לשם כך ניתן לעבור השתלמויות מקצועיות מדי פעם בפעם, במטרה לשדרג את הכישורים ולהעצים את יכולותיכם. השתלמויות ולימודי המשך מונעים מכם לדרוך במקום, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית, ומאפשרים לכם להכיר שיטות הוראה וטיפול חדשניות.

אחת השיטות היעילות ביותר בהן כדאי להשקיע ולהוסיף לכישורים המקצועיים היא שיטת NLP. מדובר בסט רחב ומקיף של כלים מעשיים, אותם ניתן ליישם בכל תחומי החיים (ובהם גם נושאי חינוך והוראה, טיפול במגוון בעיות, ייעוץ ואימון אישי). הכשרת NLP מוסיפה, לא רק שורה נאה לקורות החיים שלכם - אלא גם כלי אפקטיבי שיסייע לכם להיות אנשי חינוך, טיפול וייעוץ טובים יותר.

מקצוע טיפולי מבוקש, מספק וחדשני

אן.אל.פי - או "ניתוב נוירו לשוני" באנגלית - היא שיטה המאפשרת להאיץ תהליכי צמיחה ושינוי. כאשר מיישמים את ה-NLP על עולם החינוך, הטיפול וההדרכה - ניתן ליישם מגוון כלים ושיטות שיאפשרו לכם להיות אנשי מקצוע טובים יותר:

  • הבנה עמוקה יותר של ההבדלים והשוני בין בני אדם.
  • הבנת המחשבות ותפישות העולם שמניעות ו/או חוסמות אותנו.
  • פתרון אמיתי לקונפליטים ולבעיות שונות המעיקות עלינו.
  • איך להשתחרר מהעבר ומזיכרונות שמגבילים אותנו.
  • כיצד לנהל ולקיים שיחה טיפולית אפקטיבית.
  • מה באמת גורם להתנהגות בעייתית / "רעה".
  • כיצד לשכנע במהירות ובמינימום התנגדויות.
  • איך לטפל בפחדים, בחרדות ובפוביות.
  • ועוד…

למעשה, שיטת NLP טובה לא רק עבור אנשי חינוך וטיפול. מדובר בתפישת עולם טיפולית שיכולה לסייע לכל אחד ואחת מאיתנו, במגוון תחומים: זוגיות, הורות, חברות, יחסי עבודה, פחדים וחרדות ועוד. מעבר לכך, מי שכבר עבר הכשרת NLP מלאה יכול ליהנות גם מלימודי המשך נוספים בתחום, ולהמשיך לשדרג את סל הכישורים המקצועיים שלו.

לא נחים על זרי הדפנה

דוגמה ללימודי המשך מסוג זה, המיועדים אך ורק למומחי NLP מוסמכים ובעלי תעודה, נקרא "סמינר תרפיית קו הזמן" (TLT - Time Line Therapy). שיטה זו נובעת למעשה מהתפתחות טבעית שעבר תחום ה-NLP לאורך השנים, החל מ"יום היוולדו" אי שם בשנות ה-70 של המאה הקודמת בארצות הברית.

תרפיית קו הזמן לוקחת את תחום ה-NLP כמה צעדים קדימה, ומאיצה את יצירת השינוי הרצוי באופן משמעותי. באמצעותה ניתן לרפא באופן עמוק זיכרונות וחסימות מהעבר; לשחרר מחשבות ואמונות מגבילות שמעכבות אותנו, וליצור שינוי אמיתי כאן ועכשיו שיימשך גם בעתיד. מכיוון שמדובר בשיטת טיפול כה יעילה, תרפיית קו הזמן יכולה לתרום לשינוי משמעותי תוך מספר שעות.

איך קורה השינוי המדהים הזה? איך תוך מספר שעות או יום אחד לכל היותר, ניתן לחולל שינויים מרחיקי לכת בבעיות שאוחזות בנו שנים רבות? זה כוחו של הניתוב הנוירו לשוני, המשתמש בצורה שבה אנו מדברים ורואים את העולם - כדי לשנות את צורות המחשבה המגבילות אותנו. בהקשר זה ראוי לציין שמדובר בתחום טיפול חדשני בעולם ה-NLP. משום כך, מכללת רטר היא היחידה בישראל המורשית להעביר את סמינר TLT לבוגרי התחום.

אנשי חינוך, טיפול וייעוץ נתקלים לא פעם באתגרים לא פשוטים המונחים לפתחם, חלקם על בסיס יומיומי קבוע. זה יכול להיות תלמיד שמפגין התנהגות בעייתית, ויש לרדת לעומקם של דברים כדי להבין ממה זה נובע; זה יכול להיות גם מטופל עם בעיה עמוקה שדורשת התייחסות חדשנית וכן הלאה. NLP יצייד אתכם בכלים הדרושים כדי להבין מה מקור הבעיה וכיצד ניתן לטפל בה ביעילות המרבית.

 

יועץ חינוכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד