י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הכל תוכנן מראש

נאמן הגרח"צ מייזליש הוקלט: "נלך בכוח הזרוע"

הסערה בסאטמר בני ברק לא יורדת מסדר היום:  בניגוד לדברי אנשי הגרח"צ מייזליש שטוענים כי לא מרדו באדמו"ר, בהקלטה מחודש תשרי מפרט נציגו שמואל בער קליין את התכנית שהוכנה כבר אז: "הרב לא יכול בינתיים להילחם ישירות ברבי, אנחנו נפרק את הוועד, נלך בכוח הזרוע, ואחר כך נבקש סליחה שניצחנו" • האזינו להקלטה הדרמטית

נאמן הגרח"צ מייזליש הוקלט: "נלך בכוח הזרוע"
הגרח"צ מייזליש צילום: שוקי לרר

ההקלטה שמסעירה את סאטמר נחשפת: פרשיית "ראש המרידה" של הרה"צ רבי חיים צבי מייזליש נגד קהילת סאטמר בבני ברק מסתעפת לאחר נאומו הדרמטי של דודו, הרבי מסאטמר שהגדירו "ראש המרידה".

הקלטה מחודש תשרי השנה, שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', וממנה עולה כי בניגוד לטענת הגרח"צ מייזליש ואנשיו, המרד תוכנן לפרטי פרטים כבר לפני כשנה.

הדובר שנשמע בהקלטה, שכולה בשפת האידיש, הוא שמואל בער קליין, נאמנו הקרוב ביותר של הרב מייזליש, שמונה מטעמו כנציג בוועד המיוחד שהוקם לפני יותר משנה בברכת האדמו"ר מהר"א מסאטמר, כדי להשכין שלום בשיכון בבני ברק, וכפי שאומר קליין בהקלטה כי "לקחתי את התפקיד רק בגלל שהרב מייזליש ביקש ממני".

בין הדברים חושף קליין כי "כרגע הרב מייזליש לא יכול לצאת ישירות נגד הרבי, כי הוא נמצא אצלו בארה"ב בשמחת תורה, אבל כשיחזור לארץ נראה מה עושים". ואכן כזכור, המהומות ואירועי האלימות בבית המדרש החלו בתקופה זו.

קליין, שמונה כנציג הגרח"צ מייזליש לוועד עבור השכנת שלום: "המצב עכשיו לא כל כך טוב, אני אומר לך אל תשאלו אף אחד מעכשיו עד אחרי החגים, נעשה הכל, נשתמש בכוח הזרוע, נגיד שהתפטרנו מתפקידנו כוועד הקהילה ואז אין לנו אחריות, נשתמש בכוח הזרוע ואחרי שנשתלט על הכל נישב איתם ביחד ונבקש סליחה על זה שניצחנו".

קליין מפרט שמות של נאמני הרב מייזליש שיכולים להפעיל את הבלגן והאלימות, וחושף לבן שיחו כי התקיים וויכוח סוער בנושא מאחורי הקלעים: "היה לי ויכוח בנושא הזה עם יואלי בנימין, הוא רוצה שאנחנו נהיה רשמי ולא חבורה של טרוריסטים, ולכן הוא נגד לפרק את הוועד".

הקו הקיצוני נגד סאטמר בולט בשיחה של קליין: "עזוב אותך, יש לנו תירוץ טוב למה מפרקים את הוועד, כי פגעו עכשיו במייזליש בזה שלא נתנו לו אישור להיכנס לראש השנה לבית המדרש בשיכון (עד אז הרב מייזליש לא התפלל בשיכון א.פ), אמרתי לו: השיטה שלי בכל שלב היא קיצונית יותר, וגם עכשיו אני אומר שלא צריכים שום ועד שום כלום, נעבוד עם כוח וכך ננצח".

מי שהכריע את הכף בסופו של דבר היה קליין, שנחשב כאמור לנאמנו הקרוב ביותר של הרב מייזליש. הוועד פורק והמהומות שפרצו בבית מדרש ידעו עליות ומורדות עד שבוע שעבר בנאומו החריף של האדמו"ר.

'בחדרי חרדים' פנה לשמואל בער קליין לקבל את תגובתו שביקש שלא להגיב כי אין בכוחו.

חסידות סאטמר הרב חיים צבי מייזליש הרבי מסאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד