י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

במעמד שר החינוך, סגנו וצמרת המשרד נחנך קמפוס מרכז עלה בני ברק, שר החינוך גלנט: "עלה ההוכחה למוסריותו של עמנו"

במעמד מרגש בהשתתפות שר החינוך יואב גלנט, סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט ח"כ הרב יעקב אשר, ראש העיר בני ברק הרב אברהם רובינשטיין, מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי, ומנכ"ל מרכז עלה, הרב יהודה מרמורשטיין ומוזמנים נוספים, נחנך הקמפוס החדש של רשת עלה בבני ברק

במעמד שר החינוך, סגנו וצמרת המשרד נחנך קמפוס מרכז עלה בני ברק, שר החינוך גלנט: "עלה ההוכחה למוסריותו של עמנו"
מרכז עלה צילום: יח"צ

שר החינוך יואב גלנט אמר בדבריו, כי  חברה נמדדת בדאגה לאלה שנמצאים מאחור. "כשאני רואה מה שאנשי הצוות בעלה  עושים  למען הילדים והמשפחות אי אפשר שלא להביע הערכה רבה על כל מה שאתם עושים במסירות למען הילדים", סיים שר החינוך את דבריו.

ראשון המברכים סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש בדבריו הקצרים ציין את חלקו של משרד החינוך בהקצותו 35 כיתות לילדי עלה. מוסדות עלה משלבים מסירות נפש וטיפול מסור לילדים עם מוגבלויות. חנוכת הבית בנוכחותו של שר החינוך הוא ביטוי להכרת הטוב למשרד החינוך, לעובדי המשרד ולפועלם למען רווחת ילדי עלה".

ח"כ הרב יעקב אשר ציין בדבריו, כי מוסדות עלה מהווים פריצת דרך במתן מענה לילדים עם צרכים מיוחדים. "הקמפוס החדש הוא מתנה שאנו מעניקים לנפש שלנו וביטוי למחוייבותנו לילדים. ילד הוא ילד, הוא ילד וכל ילד זכאי לקבל את מלוא היחס. עלה נותן יחס שווה לכל הילדים ללא הבדל מוצא ומעמד. עלה הוא מקום ללא פוליטיקה".

ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין אמר כי  עלה שמרכזו בבני ברק נותן מענה לא רק לצרכי תושבי העיר אלא דואגת לכלל ישראל.

את מסכת הברכות סיים הרב יהודה מרמורשטיין, מייסד ומנכ"ל עלה. "מי מילל ומי פילל לפני 10 שנים כשהתחלנו במסע הגדול להקמת הקמפוס כי נזכה לפתוח את הבית הזה על כל מה שיש בו". בדבריו העלה על נס את חלקו של משרד החינוך בהקמת הקמפוס החדש והיחס המיוחד לילדים בעלי צרכים מיוחדים. ללא התגייסותו ותמיכתו של משרד החינוך לא היינו מצליחים לממש את הקמת הקמפוס, הדגיש הרב מרמורשטיין. את דבריו סיים בקריאה נרגשת "חוסו על הילדים שלנו".

רשת עלה נוסדה לפני קרוב ל-40 שנה ומהווה מרכז ובית חם עבור אוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה המשולבת עם מורכבות רפואית. ברשת עלה המטופלים מק4בלים הזדמנות שוויונית, מעניקים להם אהבה, תמיכה ועידוד. ברש/ת עלה מטופלים ומתחנכים כאלף פעוטות, ילדים, בני נוער ואף מבוגרים, אשר מגיעים מ-47 מקומות ישוב בכל חלקי הארץ. הקמפוס החדש המשתרע על 11,000 מטר רבוע בנוי, נבנה בעלות של 100 מיליון ₪ ומכיל 34 כיתות חינוך מיוחד, מרכז הידרו-תרפיה, מרפאות פרה-רפואיות, מרכז לבריאות השן ובית כנסת מונגש.

 

ילדים עם צרכים מיוחדים בעלי מוגבלויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד