י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
טיסות ישראליות בשמי סעודיה

הרב שמייעץ למדינות במפרץ: למרות שהם עדיין מחויבים לפלסטינים - מדובר בהישג

בעקבות הודעת ממשלת סעודיה כי היא מאשרת למטוסים ישראלים לעבור בשטחה, הרב מארק שנייר המשמש כיועצם של ראשי מדינות במפרץ אומר ל'בחדרי': "הצעד הראשון הזה הוא צעד גדול ויש לחגוג אותו"

הרב שמייעץ למדינות במפרץ: למרות שהם עדיין מחויבים לפלסטינים - מדובר בהישג
הרב שנייר בפגישה עם שר החוץ של סעודיה צילום: באדיבות המצלם

הרב מארק שנייר מארה"ב המשמש כיועצם של ראשי מדינות במפרץ. מתייחס להודעת ממשלת סעודיה לאפשר למטוסים ישראלים לעבור בשטחה ואומר ל"בחדרי חרדים" כי למרות שהם עדיין מחויבים לפלסטינים - מדובר בהישג.

"ההודעה של היום היא היסטורית והיא גם מסמלת את תחילת התחממות היחסים בין ממלכת ערב הסעודית וישראל. למרות שהם עדיין מחויבים לנושא של העם הפלסטיני, אך הצעד הראשון הזה הוא צעד גדול ויש לחגוג אותו".

דבריו של הרב שנייר מגיעים על רקע הפרסום כי ‏סעודיה מאשרת את בקשת איחוד האמירויות לאפשר למטוסים מכל המדינות כולל ישראל לעבור בשטחה בדרך לאמירויות ומהאמירויות. דבר שיוביל להוזלת הטיסות למזרח הרחוק, ולקיצור שעות הטיסה.

שר החוץ, גבי אשכנזי: הגיב על הפרסום ואמר: "פתיחת השמיים לטיסות מישראל מזרחה לאבו דאבי היא ניצן ראשון להתקדמות השיחות ולהסכם הנורמליזציה בינינו לאיחוד האמירויות. אני מאמין שהסכם הנורמליזציה יביא לשגשוג ויציבות באזור כולו ולכינון יחסים דיפלומטיים מלאים, בעיקרן פתיחת נציגויות, טיסות ישירות מישראל לאמירויות ולהסכמים בילאטרליים בתחומים רבים"

"אני מודה לנשיא ארה"ב על מאמציו לקידום תוכניתו שתביא לשלום ושגשוג במזרח התיכון ולנשיא איחוד האמירויות על ההחלטה האמיצה להוביל לשינוי אסטרטגי, כלכלי וביטחוני באזור כולו. אין ספק שהיחסים בין איחוד האמירויות לישראל יוצרים כבר כעת שינוי חיובי במזה"ת כולו והופכים אותו לבטוח ומשגשג יותר. אני מודה לראש ממשלת ישראל ולכל חברי המשלחת ההיסטורית שחזרה אתמול מאבו דאבי, ובמיוחד למנכ"ל משרדי, אלון אושפיז, שהיה בין מובילי המשלחת ועל האירוח היוצא דופן לכל חברי המשלחת".

הרב שיינר ערב הסעודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד