י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
גבה מחיר יקר

מחקר בינלאומי קובע: הסגר אולי ימנע את הקורונה, אך פוגע בבריאות

סקר בינלאומי שנערך בידי מדענים, מצא כי הסגר שהופעל במהלך הגל הקודם במדינות רבות גבה מחיר יקר, בריאותי: רמת הפעילות הגופנית ירדה פלאים, בעוד שהארוחות – שהכלי מרכיבים לא בהכרח בריאים – עלו במקביל

מחקר בינלאומי קובע: הסגר אולי ימנע את הקורונה, אך פוגע בבריאות
סגר בשכונה חרדית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לא רק מחיר כלכלי: בעוד נראה שבישראל לא יהיה מנוס בסופו של דבר מהטלת סגר, כללי או מקומי, כאשר המומחים מזהירים מההשלכות הכלכליות והחברתיות שיש לסגר – מזהיר מחקר שנערך בידי קבוצת מדענים מארצות שונות כי לסגר, אם וכאשר יופעל, יש דווקא מחיר בריאותי.

המחקר מתבסס על סקר שנערך במספר מדינות, והוא ביקש לבדוק כיצד התנהלו החיים בבתים בשבועות או בימים שבהם הופעל הסגר הכללי.

בסקר השתתפו 1,047 איש, מהם 54% נשים שענו על שורה של שאלות מהן עולה כי הסגר הביתי שהוטל בעת הגל הראשון במטרה למנוע את הקורונה השפיע לרעה על כל רמות העוצמה של פעילות גופנית ואף פגע בבריאות בתחומים אחרים.

כך למשל התברר מהסקר, כי מספר הימים בשבוע שבהם בוצעה פעילות גופנית כלשהי ירד ב-24% במהלך הסגרים בבית, וכך גם מספר הדקות ביום של פעילות גופנית כלשהי ירד ב-33.5% במהלך הסגר בבית. במקביל, בנוסף, זמן הישיבה היומי ('רביצה' בלשון העם) עלה מ-5 ל-8 שעות ביום, וכך גם נרשמה עליה בצריכת המזון.

בכל הנוגע לארוחות, הסקר מאושש את התחושות שכבר היו ידועות לנו, והן קובעות כי דפוסי הארוחות לא היו בהכרח בריאים בזמן הסגר. כך למשל הצביעו העונים בסקר על סוג האוכל, דיווחו על אכילה שלא בשליטה ועל חטיפים בין הארוחות, כמו גם על מספר הארוחות העיקריות. הסגר, אם כן, הביא לעליה במשקל אך גם לפגיעה בבריאות באופן כללי.

עם זאת, ישנו בכל זאת יתרון אחד בסגר. התברר כי שתיית אלכוהול מופרזת פחתה משמעותית, וזאת ככל הנראה מסגירת הברים וכן מאי האפשרות להתרועע עם חברים בשל הכללים למניעת התקהלות.

המסקנה מהסקר היא שגם אם לסגר יש תועלת בהפחתת ההתפשטות, אך יש לו מחירים אחרים בפגיעה שמורגשת בבריאות הציבור. כמו כן, נזכיר שבשל הסגר דווח על דחיות רבות של טיפולים רפואיים נחוצים ובדיקות, מה שגם תרם לפגיעה בבריאות.

 

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד