י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הורדת ימי הבידוד

עימות ברשת בין שקד לקיש: "חבל שיצאת בהכרזה פופוליסטית חסרת אחריות"

איילת שקד יוצאת מהבידוד למתקפה על הנחיות משרד הבריאות הדורשות 14 ימי בידוד. "ממשלת ישראל צריכה להוריד את ימי הבידוד ל-10 ימים או מקסימום 12" • בתגובה כתב לה סגן שר הבריאות יואב קיש: "חבל שיצאת בהכרזה פופוליסטית חסרת אחריות"

עימות ברשת בין שקד לקיש: "חבל שיצאת בהכרזה פופוליסטית חסרת אחריות"
ח"כ יואב קיש צילום: עדיינה וולמן \ דוברות הכנסת

בשעות הצהריים העלתה חברת הכנסת איילת שקד בפייסבוק תמונה שלה ושל שותפה לדרך נפתלי בנט, עם כותרת "זהו, הסתיים הבידוד (לאחר שנפגשה עם השרה פנינה תמנו שטה מכחול לבן שאובחנה כחולת קורונה). פגישת עבודה, מתכננים את החודש הקרוב" הוסיפה.

שקד הוסיפה ותקפה: "ממשלת ישראל צריכה להוריד את ימי הבידוד ל-10 ימים או מקסימום 12 כמו שכבר השכילו לעשות בשוויץ ובאוסטריה. קצת במספרים: כל יום בידוד עולה למשק כ-78 מליון שקל בחודש. 1.8 מיליארד שקל יחסכו בשנה אם רק יורידו ל-12 ימים. כל חודש שלא מורידים את ימי הבידוד משול לזריקת מאות מליוני שקלים לפח. מספר אנשים בודדים מפתחים תסמינים בימים האחרונים בכל חודש ולכן במציאות שבה אנו נמצאים עם אלפיים חולים ביום אין הגיון כלכלי וחברתי ב-14 ימי בידוד" טענה שקד.

בתגובה כתב לה סגן שר הבריאות יואב קיש בפייסבוק: "איילת, חבל שיצאת בהכרזה פופוליסטית חסרת אחריות מבלי לבדוק את הנושא לעומק. לא מתאים".

"אם בכל זאת האמת מעניינת" מוסיף קיש ואומר - "ממליץ לך לקרוא. הנושא כבר עלה בוועדת חוץ ובטחון ונערכו דיונים בנושא בשיתוף כל גורמי המשרד הרלוונטיים יחד עם הצט"מ (צוות לטיפול במגיפות), צוות מכון גרטנר וצוות ממכון ויצמן. והמסקנה הייתה חד משמעית - קיצור ימי הבידוד יצור שרשראות הדבקה חדשות ויחייב אנשים נוספים בבידוד ובכך לא יחסוך ימי בידוד למשק".

"לא בכדי ארגוני הבריאות המובילים בעולם ממליצים על בידוד של 14 יום וכך נוקטות רוב מוחלט ממדינות העולם המערבי (מצורף צילום מסמך של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה בתגובה הראשונה)" סיים סגן הבריאות.

בתגובה כתבה לו חברת הכנסת איילת שקד: "יואב, קראתי את המסמכים שהועברו לוועדת החוץ והביטחון ואף שוחחתי עם יו"ר הועדה ח"כ האוזר. שנינו תמימי דעים שלאחר שכלול כלל הנתונים הרווח עולה משמעותית על ההפסד והדבר הנכון הוא להוריד את ימי הבידוד לפחות ל-12 ימים. זה המאזן הנכון בין צמצום התחלואה למשק מתפקד. התרגלתם לזרוק מליארדים כאילו זה גדל על העצים. אז זהו שלא".

בכך מצטרפת שקד לדרישתו של יושב ראש וועדת חוץ וביטחון חבר הכנסת צבי האוזר האוזר שאיים בעבר כפי שפורסם כאן באתר בחדרי חרדים, שלא להאריך את אישור השב"כ לאיכון טלפונים, בטענה כי "המשבר הכלכלי הולך ומחריף - אין לנו אפשרות להכניס לבידוד אלפי אזרחים ולנתק אותם משוק העבודה לשבועיים מבלי לבדוק האם באמת נחשפו לחולה מאומת".

איילת שקד יואב קיש בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד