ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מרגש והיסטורי

רומניה: לאחר 35 שנים נערכה ברית מילה בקלוז' נאפוקה – קלוייז'נבורג

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' לא מסתיר השליח הרב אורגד את התרגשותו. ומספר על העיר קלוז' הידועה יותר בעולם החסידי כערש חסידות קלויזנבורג • המוהל הרב השליח חיים אלטבי הוטס במיוחד מצרפת, כאשר נכון להיום הטסים בין צרפת לרומניה אינם נדרשים להיכנס לבידוד

רומניה: לאחר 35 שנים נערכה ברית מילה בקלוז' נאפוקה – קלוייז'נבורג
ברית מילה בקלוז נאפוקה - קלויזנבורג שברומניה צילום: באדיבות המצלם

לראשונה אחרי 35 שנים התקיימה ברית מילה בעיר קלוז נאפוקה - קלויזנבורג שברומניה. בבית חב"ד בעיר המנוהל על ידי השליח הרב דוב בער אורגד. המוהל הרב השליח חיים אלטבי הוטס במיוחד מצרפת, כאשר נכון להיום הטסים בין צרפת לרומניה אינם נדרשים להיכנס לבידוד. מה שאפשר את עריכת הברית כדת.

הברית נערכה כאמור בבית חב"ד המקומי לבן משפחה המתגוררת בכפר קטן ליד העיר קלוז' נאפוקה. המשפחה נמצאת בקשר הדוק עם השלוחים באיזור, וכך בפעם הראשונה מזה 35 שנים התקיימה ברית מילה הסטורית בעיר.

האירוע המרגש התקיים אתמול (שלישי) תוך שמירה מלאה על ההנחיות הבריאות בעידן הקורונה, בבית חב"ד בהשתתפות בני המשפחה וחברי הקהילה המקומית.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' לא מסתיר השליח הרב אורגד את התרגשותו. ומספר על העיר קלוז' הידועה יותר בעולם החסידי כערש חסידות קלוייזנבורג. "בכלל מהווה העיר קלוז' ציר מרכזי ברומניה, כאשר בסבביבותיה נמצאים הערים סאטמער קרעטשניף דעעש וסיגעט. כל האיזור הזה היא מקום פריחת יהדות הונגריה בשנים עברו. ובאיזור מסתובבים המון מתפללים וחסידים הבאים לפקוד קברי אבות," מסביר השליח הרב אורגד.

"אנו בבית חב"ד בעיר מספקים למתפללים ולחסידים וכן לתיירים היהודיים אוכל כשר, סעודות שבת וחג ומניינים לתפילות שבת. ובעיר יש קהילה גדולה עם 200 יהודים מקומיים, וכן לומדים בעיר כ 100 סטודנטים יהודים. באיזור מתגוררים גם כמה משפחות ישראליות ואנשי עסקים יהודים מכל רחבי העולם, ואתמול זכינו לעשות ברית היסטורית בעיר" מסכם השליח הרב דוב בער אורגד בסיפוק.

 

ברית מילה קלויזנבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד