י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
למרות התזכורת

נתניהו וגנץ עדיין לא הגישו הצהרות הון

מעקב שמקיימת 'התנועה לטוהר המידות' מעלה כי ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ וכן כמה שרים חדשים שנושאים בתפקיד לראשונה בחייהם עדיין לא הגישו הצהרות הון כנדרש על פי הכללים למניעת ניגוד עניינים

נתניהו וגנץ עדיין לא הגישו הצהרות הון
בנימין נתניהו/בנימין גנץ צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

למרות שחלף פרק זמן של למעלה מחודש וחצי מאז המועד, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ טרם הגישו הצהרות הון, כנדרש על פי הכללים למניעת ניגוד עניינים. כך עולה מתשובה שהעביר מבקר המדינה לתנועה לטוהר המידות.

לצד נתניהו וגנץ, גם השרים אמיר אוחנה, אסף זמיר, יעקב אביטן, אורלי לוי-אבקסיס ואורית פרקש-הכהן טרם הגישו הצהרות הון בלא שקיבלו ארכה מתאימה ממבקר המדינה. עוד עולה מהתשובה כי באופן תמוה, והגם שתזכורות מטעם מבקר המדינה נשלחו לחלק מהשרים בחודש אוגוסט, התזכורת האחרונה שנשלחה לראש הממשלה נתניהו הייתה ב12.7, עוד לפני שחלף המועד הקבוע בכללים להגשת ההצהרה.

חשיבותן של הצהרות ההון היא ביכולת לפקח על ניגודי עניינים של שרים. הצורך למלא את הצהרת ההון מחייב את השר להגיש פירוט מלא של נכסיו בהתאם לדרישת המבקר, ומאפשר בקרה על ביצוע חובות החלות על שרים מכוח הכללים.

נוכח הזלזול המתמשך בהגשת הצהרות הון בידי שרים רבים דרשה התנועה מהמבקר לשנות את מדיניותו, ולעבור לפרסום יזום של שמות השרים שלא הגישו הצהרות הון, לצד פנייה לוועדה לביקורת המדינה בכנסת והובלת מהלך כולל להגברת יכולות האכיפה של המבקר ביחס לכללים למניעת ניגוד עניינים. התנועה לטוהר המידות תמשיך לעקוב אחר הנושא ולוודא כי הצהרות ההון יוגשו על ידי כלל השרים, ותמשיך לדרוש כי המבקר ינקוט גישה אקטיבית בטיפולו בעניין זה.

הצהרת הון בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד