י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אין בהן תועלת"

הדיין הבכיר: "הבדיקות גורמות רק להסתה"

הוראה דרמטית מבכיר הדיינים הספרדים. הגר"צ בוארון מתייחס לנושא בדיקות הקורונה וקובע כי "אין בהם תועלת, הם גורמים רק לביטול תורה ותשב"ר ולהסתה נגד הציבור החרדי". על הוראת הגר"ח קניבסקי אמר "צריך לחזק את הוראתו"

הדיין הבכיר: "הבדיקות גורמות רק להסתה"
הגאון רבי צבי בוארון צילום: יעקב כהן

סוגיית בדיקות קורונה בהיכלי הישיבות שעלתה היום שוב לכותרות, אחרי הוראות שר התורה הגר"ח קנייבסקי, בסביבת הגאון רבי ציון בוארון מפרסמים כעת את דעתו "הברורה והנחרצת" כלשונם, שכבר זמן רב הוא מורה אותה לרבני קהילות ובתי הכנסת וכן ראשי ישיבות, להם יש השפעה רבה על תלמידיהם, לפיה, "אין לקיים בדיקות קורונה משום שהדבר גורם בראש ובראשונה לביטול תורה של המוני בני ישיבות, וכן להסתה חמורה כנגד הציבור החרדי, לצמצום בתי הכנסת ולכל ההגבלות על ענייני הדת".

הגר"צ בוארון הוסיף לנמק את הוראתו, ואמר "יש ערים שבגלל הבדיקות הם הוגדרו כאדומות וסגרו שם את כל התלמודי תורה של תינוקות של בית רבן".

לדברי הגר"צ בוארון, אין בבדיקות תועלת רק הסתה וסיבה להגבלות על ענייני הדת. לדבריו; "בשביל מה הבדיקות...? מה הם יכולים לעשות...? רק אנחנו הציבור החרדי בני התורה והישיבות צריכים להיות הדוגמא? אנחנו צריכים להיות "השעיר לעזזאל"?" תמה הרב בוארון, והוסיף "החילונים חוגגים ומבלים בחופי הים, בשווקים וברחובות - שהם יעשו בדיקות אבל החרדים ובני הישיבות - בשום פנים ואופן שלא ייבדקו, אין בזה שום תועלת. אחר כך אומרים שאנחנו (החרדים) זה הקורונה... ומגבילים אותנו בבתי הכנסת בישיבות בכל ענייני הדת בחופות ובכל דבר...".

כמו כן לאחר הפרסום היום של דברי שר התורה הגר"ח קניבסקי, הצטרף הגר"צ בוארון לדברים באופן פומבי ואמר: "אני שמח שמרן הרב קנייבסקי הורה לבני הישיבות לא לעשות בדיקות, צריך לחזק את הוראתו".

בסביבת הגר"צ בוארון ביקשו להדגיש בשם הרב "כמובן שכל אדם שלא חש בטוב ויש חשש שידביק אדם אחר ולהביאו לידי סכנה ח"ו, מוטל עליו חובה לשמור את עצמו באמצעי זהירות והרחקה, כדין התורה הקדושה".

הרב חיים קנייבסקי הרב ציון בוארון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד