י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מה לעשות עם הצרות?

יש לנו מריבות. ויכוחים. בעיות. מה ניתן לעשות בכדי להחזיר את האושר לבתינו? • אוריאל בלוי, מטפל ומגשר מוסמך, מסביר איך התמודדות עם החיים היא אמצעי לאושר

פינוי
פינוי



פנו אלי בני זוג עם השאלה הבאה: אנו משפחה - זוג +5 ילדים. יש לנו בעיות משפחתיות רבות הכוללות ויכוחים ומריבות, ודבר זה גורם לחוסר תפקוד בבית. אין שלווה ואושר בבית. מה ניתן לעשות בכדי להחזיר את האושר לבתינו ?

כשהתחלתי לברר את פרטי העימותים ביניהם, הם נתנו לי רשימה גדולה מאוד של קונפליקטים ובעיות. רשמתי לפני את כל הבעיות שהזכירו, ואמרתי להם שלדעתי אין להם כלל בעיות, אלא פשוט חוסר התמודדות נכונה עם מאורעות החיים.

בתורתנו הקדושה מתואר פרשת הצלחתו המופלאה של יוסף הצדיק, שמבית האסורים של מצרים, הגיע ביום אחד למעמד של משנה למלך מצרים על-ידי פתרון חלומותיו של פרעה. מכיוון שהפתרון של יוסף התקבל מאוד על דעת פרעה, עד כדי כך שלקח עבד מבית הסוהר, להיות משנה למלך מצרים (נתאר כיום בדמיוננו שלמשרת סגן הנשיא מתקבל בראיון עבודה אחד, אסיר מבית הסוהר, בלא שום דרישות סף), ובמיוחד לאור העובדה שלפרעה לא היה בתרבותו אמונה בה', ואף עשה עצמו לאליל, ובתקופה מאוחרת יותר, כשבא משה בדרישת "כה אמר ה' אלוקי העברים עד מתי מאנת לענות מפני שלח עמי ויעבדוני ", אמר פרעה: "מי ה' אשר אשמע בקולו" (שמות ה,ב) - בכל זאת אומר כאן: "וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה אֶל-יוֹסֵף, אַחֲרֵי הוֹדִיעַ אֱלֹהִים אוֹתְךָ אֶת-כָּל-זֹאת, אֵין-נָבוֹן וְחָכָם, כָּמוֹךָ" (בראשית מא,לט).

ננסה לבאר את הדברים: כשפרעה חולם את חלומותיו, והרי "חלום אחד בשישים מהנבואה", מרגיש פרעה שהוא חלם מסר אמיתי, וקורא ליועציו החכמים ביותר שאומרים לו: שבע בנות אתה מוליד, שבע בנות אתה קובר, שבע מדינות אתה כובש, ושבע מדינות ימרדו בך - ולא נחה דעתו של פרעה, עד שהגיע יוסף ופתר את החלומות. ופרעה הביקורתי, שפסל את פתרון גדולי יועציו המקצועיים, התפעל מחוכמת יוסף, ומינהו למשנה למלך.

ההסבר לכך הוא: כל היועצים אמרו לפרעה בשורה טובה ובשורה רעה וזהו. יוסף, לעומת זאת, גם מדבר על תקופה יפה ותקופה רעה, אבל ההבדל הגדול הוא שיוסף גם מעניק פתרון חכם: איך להפיק מהתקופה הטובה תועלת שגם תקופת הבצורת לא תהייה רעה, ואף תהיה טובה למצרים. כי כך היא תקבל עליונות אסטרטגית על עמים אחרים, כי רק לה יהיה מזון, וכולם יצטרכו את עזרתה וכך היא תשלוט בעולם כולו.

לפתור חלומות ולומר שיש בחיים שמחות וצרות כולם יודעים. אבל החכם האמיתי הוא מי שיודע לקחת את הצרות, ולהפוך אותן לשמחות, באמצעות התמודדות נכונה.

לאחר שבררתי עם המשפחה את הקונפליקטים הרבים, אחד לאחד, הראיתי להם שבתבונה ובהקשבה אחד לשני, ניתן לפתור כל בעיה ולהפוך אותה למהנה ומשמחת.

כך זה בכל ההתמודדויות של החיים. אם לא נברח מההתמודדות, כי בבריחה רק נחריף את הבעיה, אלא נתמודד עם הבעיה והקונפליקט, ביחד ולחוד, נצליח בכל מעשנו ואף נצא מחוזקים שמחים ושלווים.

אוריאל בלוי, מטפל ומגשר. טל: [email protected] 054-5333386

קישורים:
לכניסה לאתר של אוריאל בלוי - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד