י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ועדת הסל: עדיף למנוע סרטן מלטפל בו

שתי תרופות לגמילה מעישון יכללו בתרופות שבסל הבריאות, בעוד תרופות לטיפול בסרטן - נשארו בחוץ • חלק מחברי הועדה תולים זאת בהחלטת ליצמן על הכללת טיפולי השיניים בסל • ליצמן: לא מתחרט לרגע

תרופות. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי
תרופות. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי

עדיף להשקיע במניעת סרטן מלהשקיע בטיפול בו, זה המסר שעלה אמש (ד) מהחלטת ועדת סל התרופות, שהחליטה לכלול בין התרופות שבסל שתי תרופות לגמילה מעישון וסדנאות גמילה ולא כללה בה תרופות לטיפול בחלק מסוגי הסרטן.

הוועדה התכנסה בצל הביקורת שהוטחה בסגן השר יעקב ליצמן, על המהלך הנחוש שהוביל לכלילת טיפולי שיניים לילדים בסל, מהלך עליו אמר: "אני לא מתחרט על כך ולו לרגע אחד".

יו"ר הוועדה, פרופ' רפי ביאר, העביר את המלצות הוועדה לסגן שר הבריאות, כשבהמלצות כלולות 80 טכנולוגיות טיפול חדשות בעלות של 350 מליון שקלים.

הסל, שיכלול תרופות לטיפול בסרטן ראש-צוואר, ריאה ועוד. לא יכלול את תרופת האווסטין לחולות סרטן הנשים. לדברי רופאים העוסקים בתחום, תגרם בשל כך פגיעה משמעותית בקבוצה גדולה מאוד של נשים הסובלות מהמחלה.

התרופה שדורגה שניה בדירוג האונקולוגים, כתרופה השניה בחשיבותה בין התרופות האונקולוגיות, לא תיכלל החל מ-2010 גם בביטוים המשלימים של קופות החולים, מה שייצור מצב שבו רק נשים בעלות יכולת, יזכו לטיפול מציל החיים שמספקת התרופה.

"התרופה האונקולוגית היקרה ביותר, לא תוכל לחסוך שנים של מחלה, כמו תרופות לגמילה מעישון", אמר יו"ר הוועדה.

עם זאת, חברים אחרים בוועדה, מתחו ביקורת על הוצאת התרופה מהסל שנבעה, לדבריהם, בשל מהלכיו האחרונים של ליצמן בנושא טיפולי השיניים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד