י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סופג אש

ש"ס במתקפה נגד פרופ' גמזו: גרם נזק היסטורי ליהדות החרדית

"כבוד התורה: זעזוע חמור מביזוי כבודו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א". זו הכותרת הראשית השבועית בביטאון תנועת ש"ס 'הדרך'. העיתון אף יוצא למתקפה חריפה ונוקבת כלפי הפרויקטור גמזו: "ביקורת חריפה כנגד ההתנהלות השערורייתית של פרויקטור הקורונה"

ש"ס במתקפה נגד פרופ' גמזו: גרם נזק היסטורי ליהדות החרדית
רוני גמזו/אריה דרעי צילום: אוליבר פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

ביטאון ש"ס 'הדרך' יוצא במתקפה חריפה כנגד פרויקטור הקוורנה פרופ' רוני גמזו, בעקבות דבריו כנגד שר התורה הגר"ח קנייבסקי. בכותרת הראשית של העיתון שיופיע מחר, מובעת מחאה על דבריו כנגד הגר"ח קנייבסקי. "כבוד התורה: זעזוע חמור מביזוי כבודו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א". בכותרת נכתב: "ביקורת חריפה כנגד ההתנהלות השערורייתית של פרויקטור הקורונה".

בידיעה של העיתונאי שמעון ליברטי בעיתון, נכתב: "ביקורת חריפה ונוקבת נשמעת בימים האחרונים בקרב הציבור והגורמים המעורים בטיפול במגיפת הקורונה, כנגד ההתנהלות של פרויקטור הקורונה מנהל תכנית 'מגן ישראל', פרופ' רוני גמזו. הביקורת מגיעה לאור כישלון מוחץ של פרופ' גמזו בבלימת התפשטות הנגיף וקטיעת שרשרות ההדבקה, כאשר מאז שמונה לתפקידו לפני כחודש וחצי, רמת התחלואה לא ירדה כלל, ואדרבה השבוע נשבר שיא הנדבקים היומי מאז פרוץ המגפה עם מעל ל-2100 חולים חדשים ביום, ומספר המתים המתקרב ל-1000.

"וכן על רקע הצעדים של רוני גמזו בשבועות האחרונים, בעיקר בכל הקשור להתנהלות מול הציבור החרדי, כאשר למרבה הצער נראה כי גמזו בחר להצטרף לאלו שסימנו את הציבור החרדי כ"מפיץ מחלות" והפכו אותו לשעיר לעזאזל האולטימטיבי".

עוד נכתב בביטאון ש"ס: "זה החל בהתנהלות סביב הנסיעה ל'קיבוץ' בראש השנה באומן על ציונו של הרה"ק מוהר"ן מברסלב זי"ע, כאשר בעוד נעשים מאמצים וניסיונות על ידי הגורמים הרלוונטיים ובראשם יו"ר תנועת ש"ס השר הרב אריה דרעי, תוך הידברות עם ראשי ובכירי חסידות ברסלב, בחר גמזו להתנהל בגסות ופער את פיו בביטויים מחוצפים על ה'קיבוץ' באומן, כביכול מדובר ב"מסיבה" עפ"ל".

"הוא לא הסתפק בכך", תוקפים עוד, "ובצעד חסר תקדים שגרם נזק היסטורי ליהדות החרדית, שיגר מכתב רווי בלע לנשיא אוקראינה, בו ביקש ממנו לסגור את גבולות אוקראינה בפני החסידים והעולים לציון, תוך האשמות ועלילות מרושעות על הציבור החרדי, וסימונו כ"מפיץ מחלות". הצעד הנפשע הזה הביא כבר לנזקים חמורים, באוקראינה הודיעו על סגירת הגבולות בפני אזרחי ישראל, ובהמשך אף הקדימו את מועד הסגירה וסירבו להכניס גם את אלה שקיבלו אישור. מאות חסידים נותרו ימים ארוכים בשדה התעופה, ממש עד לערב שבת, כאשר רק התערבות אישית של השר הרב דרעי מול שר הפנים האוקראיני הביאה להכנסתם של היהודים למקום יהודי לקראת שבת. בנוסף, מכתבו של גמזו הביא לעליית האנטישמיות באוקראינה כלפי המתפללים היהודים ולתקיפות חמורות ואלימות של יהודים בידי אנטישמיים מוסתים".

על דבריו כנגד שר התורה נכתב: "אבל לא רק באוקראינה, המכתב הבזוי הביא להתגברות האנטישמיות במקומות רבים בעולם, כאשר יהודים בעלי חזות חרדית עוכבו בשדות תעופה בכל רחבי העולם, ובמקומות רבים זה גרם ליצירת התדמית האנטישמית כביכול החרדים מפיצים את הנגיף ומעלים את התחלואה. בצעד בעייתי נוסף, בחר גמזו לפעור את פיו והתבטא בצורה לא ראויה ולא מכובדת כנגד שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א".

רוני גמזו תנועת ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד