ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נגד 'הרמזור' של גמזו

השר הוקלט בפגישה: ערים אדומות זה פיקציה

העימות בין שר החינוך לפרויקטור הקורונה: גלנט תוקף את גמזו בביקור בבני ברק ויצא נגד מתווה הרמזור: "אני מתנגד ברמה העקרונית לסגירת ערים שנקראות אדומות סגירת מערכת החינוך היא קטסטרופה"

השר הוקלט בפגישה: ערים אדומות זה פיקציה
גלנט היום בבני ברק צילום: שוקי לרר

הדרמה סביב סאגת הערים האדומות ודחיית פתיחת שנת הלימודים הולכת ומסתעפת, כאשר בערים המתנדנדות לא יודעים מידי יום האם מחר יפתחו הלימודים או האם בכלל יקבלו ראשי הרשויות הנחיה לסגור את מוסדות החינוך. היום (רביעי) התאספו בבני ברק בכירי העיר וקברניטי החינוך שר החינוך יואב גלנט וסגנו מאיר פרוש.

בהקלטות מהשיחה הסוערת ואשר פורסמו הערב (רביעי) על ידי העיתונאי עקיבא וייס ב'כאן11', נשמע סגן השר פרוש אומר לשר גלנט: "הביאו אותך לפה כי בעיניים שלנו סגירת מערכת החינוך היא קטסטרופה. מבקשים את העזרה שלך כשר החינוך". גלנט בתגובה משיב לסגנו "אני הסברתי לחבריי הטובים החרדים בממשלה יצרו תקדים. עכשיו יבואו יגידו לך אתה מפלה לטובה ולרעה. אני ניסיתי להסביר לכולם. הם לא מבינים איך זה עובד, הם העבירו את הכוח עכשיו ממקום א' למקום ב'. זה דבר לא הגיוני. לכן אני מתנגד לזה ברמה עקרונית ואני אעזור לכם כמה שאני יכול".

במהלך הדברים, תקף השר בחריפות את גמזו ויוצא נגד מתווה הרמזור; "אני לא חבר בקבינט הקורונה ולכן הקול שלי לא נספר, אבל אני התנגדתי ואני מתנגד ברמה העקרונית לסגירת ערים שנקראות אדומות, שזה גם כן פיקציה. זה שם והמצאה שמייצרת משהו שלא קיים במציאות. אין שינוי מהצבעים, וסגירת מערכת החינוך שגויה מיסודה".

שר החינוך נתן בשיחה דוגמאות של רחובות בבני ברק הגובלים עם רמת גן, וחזר על טענתו מהדיון האחרון בקבינט הקורונה, כי צריך לבחון את הנתונים לפי בתי ספר ולא לפי עיר: "לא קורה שום דבר אם אתה עובר את רחוב בן גוריון מבני ברק לכיוון רמת גן או מרחוב הרואה, או מקום אחר. לא קורה שום דבר. זה אותו מקום, זה אותו דבר, אין גבול לקורונה. לכן ההסתכלות היא לא הסתכלות עירונית. ההסתכלות חייבת להיות רק על דבר אחד - על פי בית הספר".

בכך ממשיך גלנט את הקו התקיף נגד סגירת מוסדות החינוך. וכפי שפורסם כאן ב'בחדרי חרדים' ניסה שר החינוך בכל כוחו למנוע את סגירת מוסדות החינוך בערים האדומות.

 

יואב גלנט רוני גמזו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד