כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נגיף השנאה

גרפיטי מטריד נגד יהודים בארגנטינה: ישראל טרוריסטית

"ציונים, צאו החוצה מארגנטינה" ו"ישראל היא טרוריסטית", רוססו בצד הדרך בכביש בלוג'אן דה קויו שבארגטינה. ראש העיר גינה את המעשה

גרפיטי מטריד נגד יהודים בארגנטינה: ישראל טרוריסטית
גרפיטי נגד יהודים בארגנטינה: ישראל טרוריסטית צילום: DAIA Argentina

כתובות נאצה "ציונים תצאו החוצה מארגנטינה" ו"ישראל היא טרוריסטית", רוססו בצד הדרך בכביש בלוג'אן דה קויו, עיר קטנה במחוז מנדוזה, כ-1000 קילומטרים צפונית מערבית לבואנוס איירס שבארגנטינה.

ראש העיר, סבסטיאן בראגנולו, גינה את הוונדליזם ואמר אתמול (רביעי) כי "זה נוגד לחלוטין את הערכים בהם אנו מאמינים".

כ-3,000 יהודים גרים במחוז מנדוזה, המונה 1.9 מיליון תושבים. כך דווח האתר JTA.

"זה מאוד לא נוח לראות את זה, זה מרגיז, אבל אנו מרוצים מהתגובה המהירה של השלטון המקומי", אמר מרקוס הורנשטיין, נציג העיר מנדוזה של קבוצת הגג היהודית DAIA.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. כרזות אנטישמיות המאשימות את היהודים במגיפת הקורונה, נראו לפני שבועיים בפרובינציית נאוקן שבארגנטינה, הממוקמת גם היא כ-1000 קילומטרים דרומית לבואנוס איירס.

בכרזות היו ביטויים כמו "היהודים הם הנגיף" ו"ארגנטינאים ערים לדיקטטורה היהודית העולמית". כ-300 יהודים מתגוררים במקום מתוך אוכלוסייה של 230,000 תושבים. ארגנטינה הנהיגה מאז חודש מרץ את אחת מהסגרים המחמירים בעולם.

נשיא הסניף של הארגון היהודי DAIA המקומי, קרלוס מרבנקין, אמר לכלי התקשורת כי "הם עבריינים, אנטי-חברתיים, שרק מפיצים שנאה בתקופה בה החברה הארגנטינאית מלאה עם מגיפת הנגיף, זה לא עוזר למצב הבריאות הנפשי שלנו אלא רק עוזר לאנשים לחלות"

אנטישמיות בארגנטינה כתובות גרפיטי גרפיטי אנטישמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד