י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מהלך טבעי: 'טבע' מבקשת הכשר

'טבע', חברת התרופות הגנריות מהגדולות בעולם, פנתה לרבנות הראשית, וביקשה הכשר לתרופות אותן היא משווקת • ברבנות ביקשו את רכיבי התרופות, ובשבועות הקרובים תקבל החברה הכשר

גלולות תרופה. מהיום עם הכשר?
גלולות תרופה. מהיום עם הכשר?

מהפך בעולם התרופות: חברת טבע הישראלית, ענקית יצרנית התרופות, מבקשת מהרבנות הראשית הכשר על תרופות אותם היא מייצרת. טבע, שהינה אחת מחברות התרופות הגנריות הגדולות בעולם, הינה פורצת דרך בדרישתה לכשרות על התרופות, ומסתמן כי בעקבות המהלך, יצטרפו עוד חברות תרופות ישראליות לדרישה.

לצורך קבלת ההכשר, והפיכתה של חברת 'טבע', לחברה כשרה נערכו ישיבות בחברה ומחוצה לה, כשבין היתר נפגשו בכירי החברה עם שני הרבנים הראשיים הגר"ש עמאר והגר"י מצגר.

על המהפך החשיבתי החליטו בחברת טבע, כאשר הוחלט לאפשר מכירת תרופות שונות ללא מרשם רופא. פניות מצד ציבור הקונים ושאלות שונות בנושא הכשרות, הביאו את חברת טבע לפנות בנושא לרבנות הראשית, ולאחר תחלופת מכתבים נערכו פגישות, שבסופן העבירה חברת טבע רשימות ארוכות של התרופות וכן של הרכיבים השונים המצויים בתרופות, כדי לאפשר לרבנות להחליט אלו תרופות יכולות להיכלל ברשימת אלו שיקבלו הכשר.

אחד האנשים המעורבים מאוד בהחלטה לבקש כשרות, הוא ר' אברהם מאיר, המשמש כיועץ לעניני כשרות תרופתית בחברת טבע, ומי שלמעשה עבד בחברת התרופות מאז שנת 1955 כמנהל המחלקה האנליטית.

מאיר, שעבד במשך 35 שנה בחברה, משמש כיום ביועץ לעניני כשרות תרופתית, והוא - יחד עם חיים הורביץ - סמנכ"ל החברה, מובילים את המהלך בחברת התרופות הגדולה.

במכתב שנשלח לרבנות, פנה הורביץ אל הרבנים הראשיים והגיש מסמך המתאר את מצב התכשירים של החברה מבחינת כשרות, כשהוא מדגיש במכתבו מעתה אנו עומדים לשרותכם ולרשותכם בכל שאלה שתתעורר.

אתר 'לדעת.נט' מדווח, כי המסמך שנשלח אל הרבנים הראשיים הורכב משני חלקים. בחלקו הראשון הוא התייחס לחומרים המשמשים בהרכבם של תכשירים רפואיים ושמקורם יכול להיות צמחי או בעלי חי. ובחלקו השני של הממסך, סווגו התכשירים השונים שמכילים אחד או יותר מאותם חומרים. בסך הכל הועברו לרבנות תשע רשימות שבכל אחת מופיעות גם הבעיות, כשעל הרבנות להחליט למה להעניק כשרות ומה לא.

לדברי מאיר, בהחלט היה צורך להוציא מכמה תרופות רכיבים וחומרים כדי לסלול את הדרך לקראת כשרות. אלו חומרים הוא לא מפרט, אל מבהיר כי הדבר מחולק לשנים, הן לימות השנה והן לימות הפסח. לדבריו לא מן הנמנע כי יהיו תרופות שלא יוכלו לקבל את ההכשר בשל חומרים שונים מן החי שלא יאפשרו לתת את ההכשר של הרבנות על מספר תרופות.

קישורים:
מקור: לדעת
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד