י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ירידה לצורך עליה

דו"ח של HVS על ענף המלונאות: עד 2024 נחזור לשיא של 2019

אופטימיות לגבי היכולת של תעשיית המלונאות בישראל להתאושש בקצב מואץ, בהשוואה למדינות אחרות באזור הים התיכון • משרד התיירות ערך אמש וובינר בנושא • בין המשתתפים: יזמים מאיחוד האמירויות

דו"ח של HVS על ענף המלונאות: עד 2024 נחזור לשיא של 2019
מלונות נופש. אילוסטרציה צילום: unsplash

"אופטימיות לגבי היכולת של תעשיית המלונאות בישראל להתאושש בקצב מואץ, בהשוואה למדינות אחרות באזור הים התיכון. זאת עקב הניסיון שהוכיח עמידות תעשייה זו בישראל". כך נכתב בדו"ח השנתי על ישראל, שמפרסמת חברת HVS שמבצעת ביקורות על פרויקטים בענף המלונאות בעולם. הדו"ח התפרסם בוובינר The Path to Recovery – Focus on the Israel Hotel Sector שקיים אמש משרד התיירות בשיתוף HVS London.

עוד נכתב בדו"ח, כי למרות שמשבר הקורונה הוא חסר תקדים לגבי תעשיית התיירות ועדיין לא ברור מתי יסתיים - מלונאי ישראל יודעים לשגשג גם בתקופת אי וודאות.

סיימון האולטן, בכיר ב-HVS בלונדון, אמר: "אנו סבורים כי ענף האירוח בישראל יתאושש, וכמו בעבר, משבר זה יצור הזדמנות לתשואות גבוהות באמצעות אסטרטגיות השקעה מתוזמנות ומבוצעות היטב".

בכנס שהתקיים אמש בהובלת משרד התיירות השתתפו למעלה מ-300 יזמים ישראלים וזרים, בכירים מרשתות מלונאות בינלאומיות, בעלי נכסים ואנשי נדל"ן מ-32 מדינות, לרבות מאיחוד האמירויות. לאור משבר הקורונה והמגבלות המשתנות, הכנס התקיים השנה כוובינר, על גבי פלטפורמת זום.

HVS היא חברה בינלאומית, המבצעת ביקורות על פרויקטים בענף המלונאות ומפרסמת דו"חות המסקרים את התיירות בשווקים הגדולים בעולם (ערים ומדינות). החברה מפרסמת מדי שנה דו"ח הסוקר גם את שוק המלונות בישראל. הדו"ח של HVS מהווה, בין היתר, כלי שימושי עבור משקיעים זרים המעוניינים להיכנס לשוק המלונות בישראל. הדו"ח הוצג בוובינר במטרה לגייס משקיעים להקמת חדרי לינה בישראל.

את הוובינר פתח שר התיירות, אסף זמיר. כמו כן השתתף גם מנכ"ל המשרד אמיר הלוי שדיבר על פיתוח תשתיות והזדמנויות חדשות בנגב. עוד השתתפו: תומאס עמנואל מנהל בכיר ב-STR, שהציג את הביצועים של מלונות בישראל, ראסל קט, יו"ר HVS LONDON שנתן את הסקירה השנתית של HVS על תחום המלונות במדינה. בנוסף התקיים דיון בפאנל משקיעים, בעלים, מפעילים ובנקים בו השתתפו עו"ד כרמית בר-און, שותפה במחלקת מלונאות ותיירות של משרד עורכי דין מיתר, אלכסיס דהלרוף, (מנהל תפעול ראשי) COO New East ברשת ACCOR, ג'ונתן פאליק, יועץ הון, מייסד ומנכ"ל חברת JF CAPITAL ADVISORS, שירלי קפלן, ראש סקטור תיירות במערך העסקי של בנק לאומי, ורונן ניסנבאום, מנכ"ל רשת מלונות דן. הוובינר התקיים בהנחיית לורין מוז'רי, ממונה קשרי משקיעים זרים במשרד התיירות.

התחזית של HVS לישראל צופה ירידה של 60% בשנת 2020 ולאחריה עלייה חדה, המונעת בעיקר מתפוסה, בשנת 2021. על פי הדו"ח, התפוסה צפויה להתאושש עד סיום שנת 2023. HVS מציינים כי המצב כיום נזיל; התחזיות עשויות להשתנות ככל שיעבור הזמן.

שר התיירות, אסף זמיר אמר ב'וובינר': "האופי של מדינת ישראל, כמדינה שמורגלת במצבי חירום ויודעת לחזור לשגרה יותר מהר ממדינות אחרות בעולם, יסייע לתעשיית התיירות גם במשבר הזה. אנחנו במשרד התיירות עושים הכל כדי שהמלונות יעברו את התקופה הקשה הזו, כדי לאפשר להם להישאר פתוחים גם עכשיו ולקדם את השבת התיירים במתווה הקפסולות במהרה. אנחנו שומעים על אנשים שרק מחכים לשוב ולבקר בישראל וזו התקופה להשקיע בתעשיית התיירות כאן ובפוטנציאל האדיר שיש לה".

רשת מלונות תיירות בארץ תיירות בישראל אתרי תיירות ענף התיירות ענף המלונאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד