ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בפוסט משותף

יהודי ומוסלמי כותבים יחד על הסכם השלום ההיסטורי

"דגל איחוד האמירויות מואר על בניין העירייה בתל אביב". כך נפתח הפוסט של חסן אל - מוג'אייני, והרב אלחנן פופקו מארה"ב • הפוסט פורסם באתר 'פורווד' ומתייחס להסכם ההיסטורי בין איחוד האמירויות הערביות לישראל

יהודי ומוסלמי כותבים יחד על הסכם השלום ההיסטורי
הרב אלחנן פופקו, חסן אל מוג'אייני צילום: באדיבות המצלם

תחילתם של שינויים סייסמיים במזרח התיכון, מדינות שחוו בעבר ניתוק חזק ואף יריבות פותחות פרק חדש של שלום ושיתוף פעולה. זה קריטי ואנחנו צריכים להקפיד ששינוי זה לא יישאר מוגבל למזרח התיכון.

השפעתם של סכסוכים במזרח התיכון יצרה מחלוקת בין יהודים לערבים ברחבי העולם, ושלום זה אמור להיות באותה מידה. הזדמנות היסטורית זו מחייבת אותנו לנצל את חלון ההזדמנויות הזה, ולבנות קשרים חזקים יותר בין הקהילות ברחבי העולם.

במשך זמן רב מדי הסכסוך במזרח התיכון בין ישראל למדינות ערב יצר נרטיב של יריבות: יהודים מול ערבים. הנרטיב הטרגי הזה משתרע הרבה מעבר למזרח התיכון, על רקע המלחמה והסכסוך, ערבים ויהודים ברחבי העולם החלו לחשוד זה בזה ועשו כמיטב יכולתם להימנע זה מזה, החשד וההימנעות המשיכו לדורות הבאים, הסכם שלום חסר תקדים בין ישראל לאמירויות מציע הזדמנות מדהימה להחזיר אלפי שנים של היסטוריה משותפת וערכים משותפים רבים.

המשלחת הישראלית והאמריקאית באבו דאבי

קהילות יהודיות וערביות בכל מקום חייבות לנצל את ההזדמנות הזו כדי להתחיל בתהליך ריפוי ופיוס ממושך, עלינו לוודא שלא נצמד לעבר, אלא נאמץ הזדמנויות לעתיד. כאשר עולם הרשתות החברתיות וטכנולוגיית המידע הופך את העולם, יהודים וערבים יכולים כעת ליצור חברויות טובות יותר, ללמוד זה על זה ולתקשר ישירות זה עם זה, אך היסטוריית העבר שלנו מנעה מרבים לנצל את היכולת להושיט יד.

על הקהילות היהודיות והערביות בעולם מוטל להכיר טוב יותר זו את זו, לתכנן נסיעות לישראל ולאיחוד האמירויות, ולקדם עסקים. יש ללמד את ילדי בית הספר שהחל פרק חדש בהיסטוריה שלנו וששום דלת אינה סגורה לעולם לשלום. אנשי דת, מורים, מנהיגי קהילות, משפיעים תרבותיים ורוחניים חייבים כולם להוביל לדוגמא וליצור קשרים חזקים יותר בין הקהילות שלנו. הסכם השלום של איחוד האמירויות הערביות עם ישראל מראה כי איננו צריכים להישאר כבולים ביריבות בעבר - עלינו לאמץ עתיד של שלום ודו קיום.

התחלה זו זה האופן בו אנו מתקשרים ומתחילים לראות זה את זה כשותפים ולא אויבים, על ערבים ויהודים לשלב ידיים ולעבוד יחד, דבר שבוודאי יועיל לדורות שלנו - ולדורות הבאים. כולנו חייבים להוביל דור צעיר חדש של ערבים ויהודים לאמץ עולם חדש, שמוכן להתמודד עם האתגרים שלו - יחד.

חסן אל מוג'אייני הוא מתמחה בכלכלה והשקעות פיננסיות, ופעיל למען שלום ופיוס אזורי מאבו דאבי - איחוד האמירויות הערביות.

הרב אלחנן פופקו הוא סופר, מורה ורב העיר ניו יורק. בנוסף הוא מכהן כנשיא EITAN - רשת יהודית ישראלית אמריקאית.

איחוד האמירויות ישראל הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד