י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"שכל דבריהם כגחלי אש"

סערת הוראת הגר״ח; השר מכחול לבן מתחצף "חוסר אחריות"

ההוראה הדרמטית של שר התורה הגר"ח קנייבסקי אמש, כי על בחורים הנמצאים בישיבה עד יום הכיפורים לא מוטלת החובה ללכת ולהיבדק גם במקרה של גילוי תסמינים, מחשש לביטול תורה, מסרבת לשכוך • השר חילי טרופר פוער הבוקר את פיו כנגד דבריו של הגר"ח. ובעיתונים החרדים יוצאים במתקפה משולבת להגנה על כבוד התורה

סערת הוראת הגר״ח; השר מכחול לבן מתחצף "חוסר אחריות"
חילי טרופר צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הוראת שר התורה הגר״ח קנייבסקי כי בחורי ישיבות גדולות שלא חשים תסמינים לא צריכים לגשת ולהיבדק בכדי למנוע ככל האפשר מביטול תורה, הוראה שהובילה לסערה רבה, מסרבת לרדת מסדר היום.

הבוקר (חמישי) מגיעה התייחסות ראשונה מתוך הממשלה, כשבכיר 'כחול לבן' השר חילי טרופר השמיע דברי חוצפה ונאצה כנגד שר התורה בראיון לגלצ "ביהדות כתוב 'במקום שיש חילול ה', אין חולקין כבוד לרב'. זה חוסר אחריות", אמר השר טרופר.

בתוך כך, בעיתונות החרדית יצאו הבוקר במתקפה משולבת כנגד הפרויקטור רוני גמזו שהשמיע אתמול ביקורת על הוראת שר התורה הגר״ח קנייבסקי, ואף קראו לראש הממשלה לפטר את גמזו מתפקיד פרויקטור הקורונה.

בביטאון דגל התורה 'יתד נאמן' נכתב "כאב וזעם בעקבות התבטאות חמורה ומזלזלת בכבוד התורה", עוד נכתב כי "רבנים ואישי ציבור הביעו מחאה נזעמת נגד פרופ׳ רוני גמזו שפער פיו כנגד דברי רשכבה״ג מרן שר התורה שליט״א".

בעיתון 'המבשר' אף החריפו את הטון וכתבו: "לנוכח דברי הבלע החמורים שלו כנגד גדולי ישראל ופגיעתו בכל מה שריח של קדושה נודף ממנו - דרישה ציבורית נחרצת מראש הממשלה: פטר לאלתר את רוני גמזו".

חילי טרופר רוני גמזו קורונה בדיקה בחורי ישיבות הגרח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד