י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קבינט הקורונה מכונס

מסתמן: הערים החרדיות בני ברק, בית שמש, אלעד וביתר יכנסו לסגר

בשעה זו נערך הדיון בקבינט הקורונה שיכריע לאן פני מדינת ישראל מועדות בימים הקרובים • הזינוק הדרמטי בתחלואה מביא את השרים לדרוש להטיל סגר מלא על חלק מהערים האדומות. ביניהן גם ערים חרדיות • מסתמן כי הערים החרדיות בני ברק, בית שמש, אלעד וביתר יכנסו לסגר

מסתמן: הערים החרדיות בני ברק, בית שמש, אלעד וביתר יכנסו לסגר
סגר בבית שמש צילום: Yaakov Lederman/Flash90

ישיבת קבינט הקורונה מתכנסת בשעה זו לדון על גיבוש רשימת הערים האדומות, שאליהם נלווה הגבלות על קיום הלימודים ואף המלצה של פרויקטור הקורונה פרופ׳ גמזו ושר הבריאות אלדשטיין להטיל סגרים על חלק מהערים.

ברשימה האדומה למעלה מ 20 ערים, רובם רשויות ערביות אך ברשימה נמצאות גם ערים חרדיות ובהם: בני ברק, ביתר, אלעד, רכסים ועמנואל. כך שעל פי הנתונים של משרד הבריאות גם העיר בית שמש מוגדרת כאדומה אך בספק אם תכנס לרשימה.

על פי הדיווחים, אדלשטיין וגמזו ימליצו להטיל על חלק מהערים אדומות סגר כללי, עם הגבלות תנועה של 500 מטר בתוך העיר, סגירת מוסדות החינוך מלבד מוסדות החינוך המיוחד וסגירת העסקים שאינם חיוניים.

על שאר הערים יוטל עוצר מידי לילה כך שתושבי המקום לא ייצאו מבתיהם לאחר השעה שתוגדר, יסגרו רוב מוסדות הלימוד, וחלק מהעסקים, אך הכניסה והיציאה מהעיר תישאר פתוחה ללא כל הגבלה.

פרופ׳ גמזו מסרב לדון היום על סגר כללי שיוטל על כל המדינה. לבקשתו הוא דורש להמתין עוד שבוע לראות איך פתיחת שנת הלימודים תשפיע על מקצה התחלואה. כיוון שהסרת הסגר גורמת אף היא לזינוק בתחלואה ויש לפעול לסגר רק אם אין ברירה.

גם בשעה זו הקבינט עדיין מכונס, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בין הערים הצפויים להיכנס לסגר כללי עם הגבלות תנועה משמעותיות, הן גם הערים החרדיות: בני ברק, אלעד, ביתר ובית שמש או חלקים ממנה.

רוני גמזו יולי אדלשטיין סגר קורונה ישיבת קבינט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד