י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שילמו בחייהם

מחריד: מעל 7,000 אנשי צוות רפואי מתו מקורונה

דו"ח עולמי מגלה שלא פחות מ-7,000 רופאים ואנשי צוות רפואי נדבקו במגיפה ומתו. אמנסטי טוען: "הממשלות התהדרו בגבורתם של עובדי הרפואה, אבל הרבה מהעובדים הללו מתים בשל היעדר הגנה בסיסית"  

מחריד: מעל 7,000 אנשי צוות רפואי מתו מקורונה
מחלקת קורונה בשמיר-אסף הרופא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחאו להם כפיים מהמרפסות, אך הם שילמו מחיר יקר בהיעדר אמצעי הגנה: בכל רחבי העולם העלו על נס את תרומתם ועבודתם של אנשי הצוות הרפואי בבתי החולים, אך בסופו של דבר מתברר שאחרי המחמאות, הפרחים, מחיאות הכפיים מהמרפסות ועמידת הדום לכבודם, אנשי צוות רבים בעולם מתו לאחר שלא זכו לאמצעי הגנה.

אנשי הצוות הרפואי נתפסו כחיילים העומדים 'בקו הראשון', וכעת מתברר כי הם אכן שילמו מחיר יקר. יותר מ-7,000 מחברי הצוותים הרפואיים בעולם מתו לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה, כך לפי דו"ח של ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" שפורסם על ידי סוכנות החדשות הבינלאומית AP.

לפי הדו"ח, המדינה עם מספר הקורבנות הגדול ביותר בקרב עובדים אלה היא מקסיקו - 1,320, אחריה ארה"ב עם 1,077 מתים וברזיל עם 634 מתים. אחריהן, הודו עם 573 קורבנות מקרב הצוותים הרפואיים ודרום אפריקה עם 240.

חלק גדול מהעובדים מתו לאחר שלא זכו לאמצעי הגנה כנדרש וכך הם נדבקו מהחולים בהם טיפלו. "לכל עובד בצוות רפואי הזכות להרגיש בטוח בעבודתו. זוהי שערוריה שרבים מאותם עובדים שילמו כך את המחיר הגבוה ביותר", הגיב לדו"ח סטיבן קוקברן, ראש המחלקה לרווחה כלכלית ומשפטית ב"אמנסטי אינטרנשיונל".

הארגון הבינלאומי קרא לכל ממשלות העולם לנקוט צעדים דחופים כדי להגן על חייהם של עובדי הבריאות: "עליהן להגדיל את אספקת ציוד המגן האישי, להיות קשובות לדרישותיהם ולתת להם מענה הולם לסביבת עבודה בטוחה ותנאי העסקה מתאימים, ולכבד את זכויותיהם להתאגד ולהתארגן מקצועית".

קוקברן הוסיף כי "לכל אורך תקופת המגיפה ממשלות העולם התהדרו בגבורתם של עובדי ועובדות הרפואה, אבל השבחים הללו נשמעים חלולים כשכל כך הרבה מהעובדים הללו מתים בשל היעדר הגנה בסיסית".

ב"אמנסטי" מעריכים כי המספרים האמתיים עלולים להיות גבוהים יותר משמעותית בשל דיווח לקוי ברבות מהמדינות וייתכן שקיימת גם הסתרת נתונים. אחת הדוגמאות: מקסיקו, שבה עובדי ניקיון בבתי החולים מהווים חלק ניכר ממניין הנדבקים משום שהם עובדי קבלן ללא זכויות. כך גם סין, שנכון להיום הדיווחים והנתונים שהיא מספקת אינם נתפסים כאמינים.

רופאים קורונה אמנסטי מקסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד