י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתכוננים לחורף

בארה"ב לא מחכים: נערכים למבצע חיסון הציבור כבר באוקטובר

המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ולמניעתן, תדרך את מערכות הבריאות המדינתיות בארה"ב להיערך לקראת מבצע חיסון לקורונה במכסה מוגבלת עד סוף אוקטובר או תחילת נובמבר. הראשונים שיחוסנו: רופאים וקבוצות סיכון

בארה"ב לא מחכים: נערכים למבצע חיסון הציבור כבר באוקטובר
מזרקים צילום: pixabay

החיסון עוד לא נראה באופק, כשגם ב'מודרנה', החברה שסיפקה הצהרות מתלהבות על החיסון שכבר נמצא בהישג יד גילו לפתע ש"ספק רב אם החיסון יהיה מוכן בחודשים הקרובים", אך בארה"ב יוצאים מנקודת הנחה שחיסון יהיה, והיום דווח כי מרכז האמריקאי לבקרת מחלות ולמניעתן, ה-CDC, כבר נערך לקראת הפקת מבצע החיסונים הגדול שיערך, לפי התוכנית, כבר באקוטובר הקרוב.

לפי הדיווח ב'ניו יורק טיימס', הCDC תדרך את מערכות הבריאות המדינתיות בארה"ב להיערך לקראת מבצע חיסון לקורונה עד סוף אוקטובר ולכל המאוחר עד תחילת נובמבר. בארה"ב נערכים לכך שהכמות שתוצע לציבור תהיה במכסה מוגבלת, ולכן הראשונים שיחוסנו יהיו עובדי שירותי הבריאות ואנשים הנמנים על קבוצות אוכלוסיה בסיכון גבוה להידבקות הנגיף ולמחלה קשה.

הדיווח שפורסם היום מעורר תמיהה, שכן אפילו חברת מודרנה, שנחשבה לחברה שנראה כי תגיע ראשונה לקו הגמר עם ייצור החיסון לקורונה, הודיעה כי בחברה מעריכים שרק לקראת סוף החורף יהיה תרכיב חיסון לשימוש וגם אז ייצורו עדיין לא יהיה אפשרי בהיקף נרחב ומספיק עבור כלל האוכלוסיה בארה"ב. עם זאת, כנראה שבארה"ב מסתמכים על חברות נוספות שיצליחו לייצר את החיסון (אולי אפילו על החיסון הרוסי, עליו דיווח כזכור פוטין...)

בדיווח של סוכנות החדשות "רויטר'ס", נאמר כי מנהל ה-CDC, ד"ר רוברט רדפילד, הורה למושלי המדינות ברחבי ארה"ב להיערך לוגיסטית לקראת המבצע, ו"לקדם את מתן האישורים הדרושים להקמת מרכזים שבהם יינתנו החיסונים". במטרה להימנע מכשלים בירוקרטיים שעשויים לעכב את המבצע, ד"ר רדפילד ביקש "לשקול ויתור על דרישות שעלולות לעכב את תחילת הפצת החיסונים לאחר 1 בנובמבר".

 

חיסון קורונה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד