י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הבשורה של אלול: כרם אלול אורגני כשר למהדרין

חדש בעולם היין: יקב אלול, היקב האורגני היחיד בכשרות בד"צ העדה החרדית וועד הכשרות סטאר קיי מייצר יין אורגני איכותי שטרם נראה כמותו # על אדמות המושב יציץ מגדל ר' משה אלול, מבעלי היקב, על פני עשרות הדונמים שרכש, את זני הענבים השונים בהקפדה יתירה בצורה ייחודית – החל משלב הנטיעות ועד לביקבוק הסופי, כאשר כל הגידול נעשה באופן אורגני וללא כל חומרים נוספים

הבשורה של אלול: כרם אלול אורגני כשר למהדרין
כרם אלול צילום: יעקב כהן

בשורה לחובבי היין בכשרות מהודרת: יקב אלול, הנו יקב המתמחה בייצור יינות משובחים ובריאים כאחד, נמצא תחת כשרות בד"צ העדה החרדית ירושלים ואליה נוספה גם הכשרות של וועד הכשרות סטאר קיי הבינלאומית בראשותו של הגאון רבי משה היינעמאן שליט"א מארצות הברית.

על אדמות המושב יציץ מגדל ר' משה אלול, מבעלי היקב, על פני עשרות הדונמים שרכש, את זני הענבים השונים בהקפדה יתירה בצורה ייחודית – החל משלב הנטיעות ועד לביקבוק הסופי, כאשר כל הגידול נעשה באופן אורגני וללא כל חומרים נוספים.


כרם אלול • קרדיט: יעקב כהן

ר' משה אלול, מייצר יין מזנים רבים של ענבים אורגניים בתהליך ייצור טבעי. היקב הוא יקב ייחודי וראשון מסוגו בארץ, השוכן במושב יציץ ומייצר יין ברמה הגבוהה ביותר, ובאיכויות שלא נראו עדיין.

בשיחה ראשונית מספר ר' משה אלול מתי קיבל את ההחלטה לפתוח יקב בוטיק ייחודי: "בילדותי, לפני כחמישים שנה, אבא היה מגדל ענבים בחצר של הבית ומהם היה מייצר יין בבית. זה היה יין ביתי, אבל בכל שנות הילדות למדתי את רזי היין. כבר בעונה שלפני הבציר היינו לוקחים חלק בעבודת הכרם המשפחתי. הייתי עוזר לאבא לגפר את הכרם כשהיינו מרססים עם מפוח של גופרית. למחרת לא הייתי הולך לבית הספר מרוב שהעיניים שלי היו אדומות מהחומר. מהענבים אבא היה מייצר בעיקר יין מתוק ומשכר במיוחד".

"מאז התמכרתי לעשיית היין", משחזר ר' משה אלול. אחרי עשר שנים בארה"ב, החלטנו לעלות לישראל וידעתי שבכוונתי לפתוח יקב בוטיק ייחודי. קניתי שטח של 110 דונם והחלטתי שבשטח הזה אקים כרם אורגני. זו בשורה גדולה לשוק היין בארץ ובעולם, משום שלא קיים יקב אורגני אמיתי בסדר גודל כזה ובכשרות מהודרת".


בציר בכרם אלול בימי הקורונה • קרדיט: יעקב כהן

"מהו כרם אורגני? כרם אורגני עובר תהליך הסבה של כשלוש שנים תחת פיקחו הקרוב של משרד החקלאות", אומר ר' משה אלול. "תהליך ההסבה בארץ קשה במיוחד מאחר ובישראל אין ניסיון גדול בגידול ענבי יין אורגניים. רמת הסוכר וצבע הענב חייבים להיות במצב בשל לגמרי מה שמקשה מאוד לשמר את הכרם ברמה גבוהה עד הבציר. כרם אורגני, בשונה בכרם רגיל, מתקיים על ידי הדברה אורגנית וביולוגית בלבד, דבר שגורם לכך שהיין הסופי שמגיע לבקבוק הוא ללא כימיקלים כלל וכך אנחנו מקבלים יין משובח ביותר היישר מהטבע, כמו שהקב"ה נתן לנו, בניגוד לשאר הכרמים שמרססים בחומרי הדברה כימיים שמזהמים את גופינו".

"חשוב להדגיש", מציינים נותני הכשרות "שהפיקוח מתחיל מנטיעת הגפנים לאורך כל  שנות הגידול של הגפנים וכן בכל שלבי עשיית היין מהבציר ועד לשלב הביקבוק, הכל נעשה תחת כשרות מהודרת צמודה ע"י צוות עובדי היקב שהם יהודים יראי שמים, ובפיקוח מלא של צוות מפקחי הבד"ץ זה לא רק שהיין ברמה הגבוהה ביותר מבחינת איכות היין, גם הכשרות על כל שלבי הייצור היא ברמה הגבוהה ביותר, כאשר משגיחי בד"צ העדה החרדית וועד הכשרות של סטאר קיי, המפקחים על התהליך בתכלית ההידור.

היין שבקרוב ישווק בחנויות המובחרות, מהווה חוויה לכל מי שמבין וחובב יין ומעוניין לטעום יין גם איכותי במיוחד וגם בריא, ומעל לכל – זהו היין האורגני הראשון בכשרות מהודרת של בד"צ העדה החרדית וועד הכשרות סטאר קיי.

לסיום, מספר לנו ר' משה אלול, שבימים אלו הוא עמל על הקמת כרם המקדש ליקב, שנמצא כעת בשלבי בניה. מדובר בכרם שניטעה בייעוץ עם מכון המקדש וכל התהליך, משלב הנטיעה ייעשה בדיוק לפי ההלכות וההנחיות, על מנת שהענבים והיין שייוצר מהם יהיו ראויים גם לבית המקדש שיבנה במהרה בימינו אמן.

יקב אלול סטאר קיי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד