י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"צריך לעשות סגר מלא"

דרעי זעם בקבינט: החלטה על סגר בערים חרדיות - רק בראשון

השר אריה דרעי זעם במהלך קבינט הקורונה על פרופ' גמזו ובכירי משרד הבריאות שדרשו להטיל סגר החל מיום שני על מספר ערים חרדיות שנחשבות כאדומות. דרעי טען שהנתונים שגויים - ההחלטה רק ביום ראשון. ביתר תכנס לסגר בכל מקרה

דרעי זעם בקבינט: החלטה על סגר בערים חרדיות - רק בראשון
אריה דרעי בישיבת הסיעה צילום: באדיבות המצלם

השר אריה דרעי נאבק במהלך דיון הקבינט בפרופ' רוני גמזו ונציגי משרד הבריאות במטרה להוציא את הערים החרדיות בני ברק, אלעד ובית שמש מהגדרת 'עיר אדומה', ולאור המאמץ, ההחלטה הסופית על הסגר תגיע רק ביום ראשון.

השר דרעי אמר ל'בחדרי חרדים' בתום הדיון: "אם עושים סגר, צריך לעשות סגר מלא. אם שבוע הבא התעצמות התחלואה תהיה בכל הארץ יצטרכו לעשות סגר כללי בכל המדינה".

דרעי הסביר במהלך הדיון בקבינט: "מה הדחיפות לעשות סגר עכשיו? אף אחד לא טוען שהסגר על הערים האדומות מונע הדבקה. זה לא 80% מהחולים בישראל, מדובר אולי על כ 30% ממספר החולים בישראל. הורדת אולי 400 - 500 חולים ונשארו 2500, מה גמזו הרוויח?".

דרעי הסביר בישיבה, כי בעקבות נתוני התחלואה בישיבות המון בחורים שמתגוררים בבית שמש, בני ברק ואלעד מופיעים כמי שנמצא בעיר ולכן העיר מוגדרת למרות שהם עצמם נמצאים בקפסולות בישיבות ברחבי הארץ.

בעקבות הטענות שהציג השר דרעי, סוכם כי תתקבל החלטה סופית לעניין הערים החרדיות רק במוצאי שבת או ביום ראשון על ידי כינוס הקבינט מחדש במשאל טלפוני.

עד אז, יתקנו במשרד הבריאות את הנתונים וירידו את מספר בחורי הישיבות מנתוני הערים, כשעל פי הנתונים, העיר ביתר תכנס לסגר בכל מקרה ובערים בני ברק בית שמש ואלעד תתקבל החלטה סופית רק בתחילת השבוע.

עוד נודע כי בשל החשש החרדי, הבהיר ראש הממשלה במהלך דיון הקבינט כי גם אם יוטל סגר אדוק בחגים, "נדאג לאפשר תפילות בראש השנה ויום כיפור. נדאג למצב שכל מי שרוצה להתפלל יוכל להתפלל" אמר ראש הממשלה נתניהו .

ראש הממשלה אמר בתום קבינט הקורונה: "במשך חודש שלם היינו ברמה של תחלואה גבוהה, אפילו גבוהה מאוד, אבל יציבה. בימים האחרונים חלה עלייה, ועלייה דרמטית מאוד אתמול.

אנחנו החלטנו היום בקבינט הקורונה לעשות מאמץ בלימה מיידי נגד העלייה הזאת בתחלואה. קיבלנו החלטה להפעיל סגרים על הערים האדומות - משם יוצאת הדבקה גם בתוך הערים עצמן וגם ליתר אוכלוסיית ישראל.

אני מבקש את שיתוף הפעולה של כל אזרחי ישראל על מנת לבלום את התחלואה הזאת. זה חשוב לבריאות של כל אחד ואחת מכם."

אריה דרעי קורונה סגר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד