י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

היוזמה של החסידים: הנופשים רכשו ספרים מ"משאית החסידות"

מכון 'אור החסידות' רכש משאית גדולה, בנה בדפנותיה הפנימיים ספריות, ושיגר אותה לדרך עם 11,000 ספרי חסידות. המשאית עם המטען הכבד והיקר נעה ברחבי הקטסקילס, עצרה מחוץ לבתי כנסת מרכזיים ומכרה את תוצרתה • "החלטנו להביא את תורת החסידות, ובעיקר את הביטחון בהשם ואת השמחה שכל כך נחוצים האלו, גם לקטסקילס"

היוזמה של החסידים: הנופשים רכשו ספרים מ"משאית החסידות"
המשאית עם הספרים צילום: באדיבות המצלם

למרות מאות ואלפי מקרי הפטירה מנגיף הקורונה בקרב היהדות החרדית בניו-יורק, נראה שבקהילות החרדיות בניו-יורק ממשיכים בעסקים כרגיל, ובכלל זה נוסעים כמידי שנה לנופש בהרי הקטסקילס.

הקטסקילס עבור הניו-יורקים הוא כמו הנסיעה של הציבור החרדי למירון-צפת-טבריה. כמעט ואין משפחה שלא יוצאת לנפשו במקום, בדירות נופש מותאמות בדיוק לציבור החרדי. זו מסורת של עשרות רבות של שנים, וגם הקורונה לא הצליחה לערער אותה.

בקטסקילס יש אמנם בתי נופש לרוב וגם מקוואות וצרכניות כשרות, אבל כדי להרגיש ממש כמו בבית, יצאו חב"דניקים מקראון הייטס במבצע מיוחד שנועד להביא לקהל הנופשים ספרי חסידות שבהם יוכלו ללמוד גם בנופש.

מכון 'אור החסידות' רכש משאית גדולה, בנה בדפנותיה הפנימיים ספריות, ושיגר אותה לדרך עם 11,000 ספרי חסידות. המשאית עם המטען הכבד והיקר נעה ברחבי הקטסקילס, עצרה מחוץ לבתי כנסת מרכזיים ומכרה את תוצרתה.

"החלטנו להביא את תורת החסידות, ובעיקר את הביטחון בהשם ואת השמחה שכל כך נחוצים האלו, גם לקטסקילס" אומר הרב אברהם מן, יו"ר המכון. לדבריו "מדובר ביוזמה שדרשה השקעה ומאמץ כבירים, אבל חשנו שדווקא כעת - עם התפשטות מגפת הקורונה והנזקים שבאו בעקבותיה, זו העת להפיץ את משנת החסידות בנוגע לביטחון בה', בשילוב עם מסרים של עידוד, אמונה ותקווה".

אחד האברכים שאיישו את "משאית החסידות" סיפר כי באחת העצירות נגשה אליהם אישה צעירה וביקשה לשתף אותם בסיפור מדהים. לדבריה, בעלה חלה בקורונה, אושפז בבית הרפואה ומצבו הוגדר בשלב מסוים כקריטי. מעט לפני שבת החמיר המצב, והרופאים ביקשו מהאישה להגיע יחד עם הילדים כדי שיספיקו להיפרד ר"ל מאביהם. לגודל הנס, באותו הבוקר נתקלה האם הצעירה בקובץ שהוציא המכון בשם "בטח בהשם" ובו מכתבים מהאדמו"ר מליובאוויטש שנועדו להפיח מסרים של תקווה ובטחון בישועת ה'.

"היא פתחה את החוברת במטרה לשאוב ממנה עידוד ונתקלה במכתב בו מסביר הרבי כי לרופאים ניתנה רק הרשות לרפא ולא לייאש, והקב"ה הוא הרופא כל בשר. האישה, ששאבה עוצמות חדשות מדברי הרבי, החליטה לאמץ את קו החשיבה של הרבי, והודיעה לילדים בשמחה: הולכים לבקר את אבא! עד שהספיקו להגיע לבית הרפואה כבר עדכנו הרופאים כי מצבו של האב השתפר משמעותית, ובתוך תקופה קצרה הוא שוחרר ושב לביתו בריא ושלם."

הרי הקסטילס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד