י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ליצמן תקף את גמזו

ליצמן נגד גמזו: הסגר - תוכנית סדורה לסגירת בתי הכנסת בראש השנה

במהלך הדיון הסוער בקבינט הקורונה, תקף השר ליצמן את דרישתו של פרופ' גמזו להטיל סגר כללי בעוד כשבוע. "לצערי צדקתי במה שהתרעתי בשבועות האחרונים, כי ההחלטה להטלת סגר בשלב זה, הינה חלק מתכנית סדורה של חלק מהגורמים, להביא לסגר בחגים וסגירת בתי הכנסת בימי ראש השנה"

ליצמן נגד גמזו: הסגר - תוכנית סדורה לסגירת בתי הכנסת בראש השנה
ליצמן בכניסה ללשכתו של גנץ צילום: בחדרי חרדים

השר יעקב ליצמן יצא היום במהלך דיון הקבינט נגד פרויקטור הקורונה רוני גמזו על כוונתו להכריע בסגר כללי בעוד כשבוע, דבר שלטענת השר ליצמן יגרום לסגירת בתי הכנסת בראש השנה ויום כיפור.

בתום ישיבת הקבינט אמר השר ליצמן: "לצערי צדקתי במה שהתרעתי בשבועות האחרונים, כי ההחלטה להטלת סגר בשלב זה, הינה חלק מתכנית סדורה של חלק מהגורמים, להביא לסגר בחגים וסגירת בתי הכנסת בימי ראש השנה, יום כיפור וסוכות, מה שלא נאפשר בשום צורה".

"לפיכך", הסביר השר ליצמן, "התנגדתי נחרצות בדיון בקבינט הקורונה להחלטה על הטלת סגר בערים שהוגדרו אדומות. כפי שהוכח בשטח מניסיון העבר הלא רחוק כי סגר שאינו ממוקד בשכונה מסוימת, אינו יעיל להורדת התחלואה, אלא התברר כצעד ענישה קולקטיבי, שאינו מידתי ולא נכון".

עוד אמר השר ליצמן: "אני שב וקורא, להחיל הנחיות שוויוניות וברורות כדי לחזור ולנצח את הקורונה. רק באמינות ובשקיפות נוכל להחזיר את אמון הציבור ואת שיתוף הפעולה של אזרחי ישראל בקטיעת שרשרת התחלואה".

כזכור, בשבוע שעבר הבהיר השר יעקב ליצמן בשיחה עם ראש הממשלה כי באם יוטל סגר כללי בחגים יהדות התורה תשקול על דרכה בקואליציה, כשהוא איים מספר פעמים לפרוש מהממשלה באם תתקבל החלטה לסגר.

יעקב ליצמן סגר רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד