ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ההסתה של גמזו

'יהדות התורה' דורשת מנתניהו להתערב: עוסק בכותרות פופוליסטיות

אחרי שפרויקטור הקורונה הגדיש את הסאה, חברי יהדוה"ת משגרים מכתב לראש הממשלה ומבקשים ממנו להתערב "מתקבל הרושם שבמקום לעשות את מלאכת הטיפול במגיפת הקורונה, הוא עוסק בכותרות פופוליסטיות, בדיבורים ובמעשים הפוגעים פעם אחר פעם בציבור החרדי"

'יהדות התורה' דורשת מנתניהו להתערב: עוסק בכותרות פופוליסטיות
ישיבת סיעת יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

המכתב לנשיא אוקראינה ודבריו אמש כנגד שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הביאו את נציגי סיעת 'יהדות התורה' לנקודת רתיחה כנגד הפרויקטור רוני גמזו ובמכתב שהם משגרים לראש הממשלה בנימין נתניהו הם דורשים את התערבותו.

"מאז מינויו של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, מתקבל הרושם שבמקום לעשות את מלאכת הטיפול במגיפת הקורונה, הוא עוסק בכותרות פופוליסטיות, בדיבורים ובמעשים הפוגעים פעם אחר פעם בציבור החרדי בישראל", טוענים היום נציגי סיעת 'יהדות התורה'.

בסיעה החרדית מזכירים את שיגור המכתב לנשיא אוקראינה נגד חסידי ברסלב, שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', וטוענים כי הדבר נעשה "תוך חריגה מובהקת מסמכויותיו, וללא בדיקת ההשלכות כפי שנהוג בכל מדינה ריבונית, בה הגורמים האמורים לקבוע את מדיניותה בנושא זה הם ראש ממשלה, שר חוץ ושר בריאות ועוד. למרבה הצער, כתוצאה מכך כבר בימים האחרונים חלה עליה באנטישמיות באוקראינה".

בנוסף הם מתייחסים להצהרות לתקשורת נגד שר התורה הגר"ח קנייבסקי, וטוענים כי דבריו נאמרו "מבלי לבדוק את העובדות הפשוטות והבנת הוראותיהם של הרבנים על ידי שלוחיהם - נציגי הציבור החרדי. דבר שיוצר מצג שווא כביכול ניתנה הוראה גורפת להימנע מבדיקות חלילה".

לכן דורשים בסיעת 'יהדות התורה' במכתב שעליו חתמו כל נציגי הסיעה כי "על מנת להחזיר את האמון של המגזר החרדי, נבקש את התערבותך המיידית להפסקת התנהלות זו. בכל הכבוד הראוי", שכזכור יושב ראש הסיעה השר יעקב ליצמן דרש את התפטרותו של גמזו כבר לפני כשבועיים.

יהדות התורה בנימין נתניהו רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד