י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מתווה הרמזור יוצר עיוות"

רביץ לאדלשטיין: "קרית יערים אינה עיר אדומה; סילוף חמור"

ראש מועצת קרית יערים: "מתווה הרמזור יוצר עיוות חמור בהצגת נתוני התחלואה" • במכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין טען רביץ כי יש "סילוף חמור בנתוני התחלואה בקרית יערים על פי מתווה הרמזור"

רביץ לאדלשטיין: "קרית יערים אינה עיר אדומה; סילוף חמור"
קרית יערים בימי הקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש מועצת קרית יערים יצחק רביץ פנה היום (חמישי) לשר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין וטען כי מתווה הרמזור יוצר עיוות חמור בהצגת נתוני התחלואה. רביץ טען במכתבו כי "נתוני התחלואה של משרד הבריאות מצביעים על 30 נדבקים מקרב תושבי קרית יערים מניין המקרב אותה לקטגוריה של עיר אדומה".

"אלא שמעיון יסודי בנתוני התחלואה", כותב רביץ, אפשר לגלות כי 13 תושבים מבין הנדבקים במועצה הם תלמידי ישיבות הלומדים ברחבי הארץ ומחוץ ליישוב, "הם נמצאים בישיבותיהם מיום חמישי ראש חודש אלול 20.08.20, שם הם נדבקו ורגלם לא דרכה בישוב מזה שבועיים".

ראש המועצה טוען כי גם הנדבקים האחרים בכלל לא נדבקו ביישוב אלא במקומות אחרים. 12 נדבקים נוספים" טוען רביץ "הם בני שתי משפחות שבכל משפחה 6 נפשות שעל פי חקירה אפידמיולוגית מקור ההדבקה הוא מחוץ ליישוב ו-4 נדבקים תושבי הקריה, שעל פי חקירה אפידמיולוגית נדבקו בעת שהותם מחוץ לתחומי הישוב".

עוד כתב ראש המועצה, כי "נדבקת נוספת עזבה את הישוב לפני כשנתיים ומתגוררת בשכונה נווה יעקב שם היא נדבקה ושם היא נמצאת, ורק הרישום שלה בתעודת זהות מופיע בישוב. על פי ההגיון אין למנות את 13 בחורי ישיבה ואת הנדבקת משכונה נוה יעקב ולזקוף אותם ל"חובת" קרית יערים, כאילו שנדבקו בישוב. בסיכום הדברים עולה, שבקרית יערים יש 16 נדבקים בלבד".

הוא הוסיף כי "הכללת קרית יערים ברשימה הערים האדומות על כל הכרוך בכך-אינה במקומה, מופרכת מיסודה ומוטעית לחלוטין, ומשוללת כל היגיון ועומדת בסתירה מוחלטת לקו המקצועי אותו מוביל משרד הבריאות. יתרה מזו, הכללת הישוב ברשימת הערים האדומות תרפה את ידי התושבים הנדרשים להקפדה יתירה על הכללים, תעודד הימנעות מביצוע בדיקות ותביא להחלשת מאמצי הרשות המקומית למניעת יציאה שלא לצורך מתחומי הישוב".

את מכתבו הוא סיים בדרישה לקובעי המדיניות "לתת דעתם לטיעונים בדבר תקפות הנתונים ולהימנע מהכללת הישוב ברשימת הערים האדומות".

קורונה קרית יערים טלז סטון יצחק רביץ יולי אדלשטיין עיר אדומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד