י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אכזבה קשה

החלטת ממשלת אוקראינה: אומן תהיה בסגר בראש השנה

אכזבה קשה לחסידי ברסלב ברחבי העולם, גם לאלה הנוכחיים כבר בעיר אומן שבאוקראינה, לאחר שממשלת אוקראינה החליטה להטיל סגר למשך שבוע בו חל גם ראש השנה, דבר שיגביל את התקהלויות במתחם הציון ויאלץ את הציבור להתפזר בבתי כנסיות אחרים ברחבי העיר

החלטת ממשלת אוקראינה: אומן תהיה בסגר בראש השנה
חסידי ברסלב באומן צילום: יוסי גולדברגר - די וואך

ההחלטה התקבלה: סגר יוטל על העיר אומן מ-15 בספטמבר עד 21 בספטמבר, הצעדים הללו התקבלו היום בממשלת אוקראינה לרגל החג המתקרב, "איסור על אירועים דתיים ותרבותיים המוניים בהשתתפות יותר מאדם אחד לכל 10 מ"ר של בניין או אזור". כך לפי ההחלטה.

איסור על ניהול קייטרינג ציבורי ללא ריחוק נדרש, איסור על חברות קייטרינג לנהל אירועים המוניים, למעט משלוחי אוכל.

עוד פורסם מטעם הממשלה כי לרגל חגיגת ראש השנה יתכנס מדי יום באומן צוות שיכלול שוטרים, אנשי אכיפת חוק, רופאים, אנשי רשויות מקומיות ונציגי הקהילה היהודית.

עוד נאמר כי "יש לחטא באופן קבוע מקומות עלייה לרגל, מקומות תפילה וכן חדרי אוכל ומגורים. תתקיים הסברה על מגיפת הקורונה על ידי הצבת כרזות באנגלית ובעברית".

בתוך כך מדווח כי חסידי ברסלב הגיעו עד גבול לוז'אנקה, הנמצא כ-800 קילומטר מאומן, חסיד אחד נעצר כשניסה לשחד את אחד מאנשי משמר הגבול.

העסקנים בברסלב, שממשיכים כל העת לקיים פגישות עם הרשויות כדי שיאשרו את מתווה אומן, נאלצים לעזוב הכל, ולעסוק כעת בפדיון שבויים.

על פי הידוע, כ-2000 חסידי ברסלב הצליחו להגיע עד כה מכל רחבי העולם לעיר אומן.

ממשלת אוקראינה קורונה סגר ראש השנה באומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד