כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

נוסעים לחו"ל? צפו להחמרת הבדיקות בנתב"ג

מערך האבטחה בנתב"ג מתגבר את בדיקות הביטחון לנוסעים, בעקבות נסיון הפיגוע במטוס 'דלתא' • החברה האחראית על ביטחון הטיסה פעלה לפי כללי אבטחה ישראליים • כשל באבטחה?

נס במטוס. אילוסטרציה
נס במטוס. אילוסטרציה

ברשות שדות התעופה בישראל מבצעים הפקת לקחים מיידית, בעקבות נסיון הפיגוע בטיסת 'דלתא' מאמסטרדם לדטרויט.

גורמי האבטחה בנמל התעופה בן גוריון, הודיעו על הגברת האבטחה בשדה, באמצעים גלויים וסמויים, כשנוסעי חברת 'דלתא' נקראו להקדים את הגעתם לשדה בשעתיים נוספות.

ראש מערך האבטחה בשדה התעופה, תא"ל במיל' שמואל זכאי, כינס בעקבות נסיון הפיגוע את עובדי השדה, ותדרך אותם בסידורי האבטחה החדשים.

הדריכות המוגברת בישראל נובעת, בין היתר, מן העובדה שהחברה שהייתה אחראית על אבטחת הטיסה מאמסטרדם לדטרויט, הייתה חברה ישראלית, שפעלה לפי נוהלי האבטחה הישראלים המחמירים, נהלים שכללו שיקוף תיקים, תהליך תשאול ואיסור על הכנסת בקבוקי נוזל לטיסה.

החברה, ICTS שמה, שנמצאת היום בעמדת מגננה, בשל טענות על כשל אבטחה חמור בטיסה, עומדת מאז 1982 בבעלות עזרא הראל, אזרח ישראלי, והיא נסחרת בנאסד"ק.

ברחבי העולם הגבירו נמלי תעופה רבים את הוראות האבטחה, כשחברות מסוימות העלו את רמת האבטחה לדרקונית ממש, כשהן אוסרות על נוסעיהן להחזיק בחיקם חפצים במהלך הטיסה.

חברת 'אייר קנדה' הודיעה, כי תאסור על נוסעיה להוציא חפצים מתא האחסון או לקום ממקומם במהלך השעה האחרונה לטיסה, פרק הזמן בו פעל המחבל בטיסה לדטרויט.

המחבל, פארוק עבדל מטלוב, ניסה להפעיל מטען שהכין בעצמו במהלך הטיסה, מתערובת של נוזל ואבקה, ולגרום לפיצוץ במטוס. בחקירתו הודה כי נשלח על-ידי ארגון הטרור אל-קעידא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד