י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
13 יום לפקיעת חוק הגיוס

הרמטכ"ל כוכבי במסר לחרדים: "נכון יהיה שכולם ישרתו"

"לא מתקבל על הדעת שחיילי צה"ל יישאו לבד בנטל בזמן שרבים אחרים חופשיים מחובות. לא ייתכן שחיילי צה"ל מסכנים את חייהם בזמן שאחרים מטפחים את חייהם". כך תוקף היום הרמטכ"ל שזוכה לתמיכת נשיא המדינה וח"כ ליברמן

הרמטכ"ל כוכבי במסר לחרדים: "נכון יהיה שכולם ישרתו"
הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי צילום: דובר צה"ל

13 יום בלבד קודם המועד האחרון לפקיעת חוק הגיוס על ידי בג"צ, ושהחוק נמצא על סדר היום הפוליטי, הרמטכ"ל אביב כוכבי משגר מסר לציבור החרדי וזוכה לתמיכה מנשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן.

הרמטכ"ל כוכבי השתתף מוקדם יותר היום בטקס קצינים ונגדים מצטיינים, ובתוכם מספר חיילים חובשי כיפה וחיילים חרדים, שם התייחס לחובת הגיוס המוטלת על כל אזרחי המדינה, כשהוא מדגיש כי המחויבות היא כלפי "כולם", והפנה מסר ברור כלפי הציבור החרדי.

"מה הופך את צה"ל לארגון כל כך מיוחד, שפעם אחר פעם, זוכה לאמון הציבור, וגורם לאזרחי המדינה ביטחון וגאווה? התשובה נעוצה בראש ובראשונה בהיותו ארגון מקצועי, המגן באופן אפקטיבי בגבולות ותוקף, מסכל ומשמיד איומים באופן שיטתי וקבוע. אבל התשובה נעוצה גם בהיותו צבא עם ממלכתי - צבא העם, הפועל למען העם, שרק שיקולי טובת העם והמדינה לנגד עיניו", פתח הרמטכ"ל את נאומו.

הוא הוסיף: "לאורך כל התקופה האחרונה, אנו רואים את צה"ל יוצק תוכן של ממש לעיקרון הממלכתיות ולהיותו צבא העם בכל מקום, גם במקומות ובמגזרים שאינם סביבת הפעולה הרגילה שלו, בדיר אל אסד ובבני ברק, בביתר עילית ובאום אל פאחם, ועושה זאת ביחד יד ביד עם הרשויות המקומיות".

בשלב זה עבר הרמטכ"ל לנושא חובת הגיוס, והעביר מסר לחרדים, "בשם הממלכתיות נכון יהיה שכל אזרחי המדינה, כולם, ישרתו בצה"ל או לפחות בשירות לאומי חלופי", אמר ותקף, "לא מתקבל על הדעת שחיילי צה"ל יישאו לבד בנטל בזמן שרבים אחרים חופשיים מחובות. לא ייתכן שחיילי צה"ל מסכנים את חייהם בזמן שאחרים מטפחים את חייהם".

מי שמיהר לצייץ מחדש את דבריו הוא נשיא המדינה רובי ריבלין, כאות הבעת תמיכה בכוכבי. לאחר מכן הצטרף גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שכתב: "מסכים עם הרמטכ"ל בכל מילה", כשהוא מצטט את סוף דבריו; "לא מתקבל על הדעת, שחיילי צה"ל יישאו לבד בנטל בזמן שרבים אחרים חופשיים מחובות. לא ייתכן שחיילי צה"ל מסכנים את חייהם בזמן שאחרים מטפחים את חייהם".

גיוס חרדים לצה''ל אביב כוכבי אביגדור ליברמן הנשיא ראובן ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד